Zara prelazi na virtuelnu prodaju?!

Španski modni gigant Inditex, koga znamo kao vlasnika popularnog brenda Zara, odlučio je da fokus poslovanja stavi na on-line prodaju kako bi se izborio sa tržišnim haosom, nastalim usled pandemije covid-19. Kompanija je objavila da će zatvoriti između 1.000 i 1.200 prodavnica Zare, objavio je Guardian. Gubitke u klasičnoj prodaji beleže, uz Zaru, i drugi brendovi Inditexa, a to su Bershka, Pull & Bear i Massimo Dutti. Najviše radnji se zatvara u Evropi i Aziji, a samo u Velikoj Britaniji biće ih 107, i to uglavnom manjih. Veća prodajna mesta dobijaju novu ulogu, postaće distributivni centri za on-line prodavnice. Inditex će tako, posle restrukturiranja, umesto 7.412 radnji imati oko 6.900. Napominju da će “broj zaposlenih ostati stabilan”, a nude im i druge poslove u okviru kompanije, kao što je otpremanje robe kupljene on-line.

Inditex je jedan od najvećih proizvođača modne odeće na svetu. Od februara do kraja aprila je zbog zatvaranja radnji usled zaraze, doživeo pad prodaje od čak 44 posto, i spao na prihod od 3,3 milijarde evra. Kompanija je u prvom kvartalu fiskalne godine objavila gubitak od 409 miliona evra, a sve do 8. juna, četvrtina Inditexovih prodavnica je bila pod ključem.    

Za to vreme je, međutim, on-line prodaja je delimično nadoknadila posao, jer je porasla za 50 posto u poređenju s istim razdobljem tokom prvog tromesečja. U aprilu je bila veća za čak 95 posto. Sve ovo je uverilo Inditex da treba da pojača aktivnosti u virtuelnim prodavnicama da bi ušli među lidere on-line tržišta, ali i da bi se, kako poručuju, uspešnije borili protiv konkurencije. To su im, pre svega, Asos i Boohoo, čija je prodaja u Velikoj Britaniji čak procvetala tokom tekuće krize.

Inditex, sa vlasnikom i osnivačem Amanciom Ortegm, planira da potroši milijardu evra na poboljšanje on-line ponude do 2022. godine. Još 1,7 milijardi uložiće u bolju integraciju preostalih prodavnica sa vebsajtovima, kako bi se kupcima omogućila brža isporuka i praćenje kretanja pošiljki u realnom vremenu.

 

Priredila: Milica Đorđević

Foto: Profimedia

 

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.