Jovana Marković za Harper’s Bazaar: Zalazak sunca i srebrni mesec kao inspiracija

Svedenost kao savremen način upečatljive komunikacije i modernog dizajna.

Bez obzira na višegodišnje iskustvo na domaćoj i internacionalnoj sceni, Jovana Marković, jedna od najtalentovanijih mladih dizajnerki u regionu, svakom kolekcijom odvede nas korak dalje, uvek prateći svoj prepoznatljiv minimalistički izraz. Razgovarale smo o njenoj poslednjoj kolekciji i o tome šta joj je poslužilo kao inspiracija.

Šta bi nam rekla o poslednjoj kolekciji.

Kolekcija za proleće/leto 2023. sastavljena je od dvanaest autfita. Svi komadi su pravljeni od prirodnih materijala, od kože, vune, svile i lana. Novi momenat koji sam uvela je ručno bojenje na svili, što svaki svileni komad čini unikatnim. Ono što je specifično u vezi ove kolekcije je to što sam ovog puta koristila neke od krojeva koji su rađeni pre više od šest godina, ali u nekom novom ruhu i sa drugačijim materijalima, što čini svojevrsnu retrospektivu mog dosadašnjeg rada. Boje i krojevi su romantičniji i ženstveniji, a inspiracija su mi bili zalazak sunca i srebrni mesec.

Da li bi ikada išla protiv svog instinkta zarad prosperiteta? 

Uvek prvo pratim svoj instinkt kada radim na kolekcijama i jako mi je važna moja kreativna ekspresija, što mislim da se jasno vidi u mom radu, ali svakako da uvek imam svest o tome da kreacije koje stvaram treba da budu i nosive.

Jednom pilikom sam pročitala da Rick Owens svoje kolekcije ne skicira, stvarajući magiju na licu mesta. Kakvo je tvoje iskustvo sa skicama i kakav je tvoj put od ideje do realizacije?

Moj omiljeni deo stvaranja je skiciranje modela i to radim ručno, što je po meni možda najkreativniji deo posla, jer volim da sklopim priču pre nego što krenem u realizaciju cele kolekcije. Naravno da se dese poneke promene u kasnijem procesu. 

Misliš li da je budućnost mode u rukama malih brendova?

Mislim da jeste, jer ljudi postaju osvešćeniji kada je reč o modi, pridaju značaj unikatnim stvarima i održivoj modi. Mali brendovi više drže do toga, tako da da je ovo jedan dobar period za njih.

Savršena forma je ono što povezuje tvoje kolekcije i daje im karakter. Tvoj dizajn je čist. Šta je još zajedničko?

Kod svake kolekcije, pored dizajna, na prvom mestu mi je kvalitet materijala i sama izrada komada. Takođe, ono što ih povezuje su sitni detalji u krojevima koji daju prepoznatljivost mom brendu.

Ekološka osvešćenost i samoodržovost u svetu mode je uveliko prisutna i tema je o kojoj se razgovara. Koliko je teško to postići i da li je to smer u kome se tvoj brend kreće?

Kada osmišljavam modele, uvek se vodim time da dizajn svakog komada bude timeless, da ima i kvalitet koji može jako dugo da traje, pa i da bude prosleđen narednim generacijama. Takođe, isključivo radim sa kožom životinja koje se koriste samo u prehrambene svrhe. Vodim računa o održivosti i  želim još više tome da se posvetim. 

Nedavno si bila u Parizu, poslovno. Kakve utiske nosiš i koji su ti planovi?

Radila sam u Normandiji kao stilista na snimanju za jedan brend cipela, što vrlo retko prihvatam, ali ovde sam imala priliku da koristim kreacije mojih dragih koleginica Tijane Milutinović i Dejane Momčilović, kao i neke svoje modele. To je bilo jedno jako lepo iskustvo s obzirom da sam prvi put posetila Normandiju, koja me je oduševila. U Parizu sam imala dva snimanja za svoju novu kolekciju. Te fotografije ćete uskoro imati prilike da vidite na mom sajtu i socijalnim mrežama.

Da li je Njujork i dalje deo tvog rasporeda? Estetika koju zastupaš prilično je bliska njujorškom modnom senzibilitetu, uzmemo li u obzir mlade uspešne brendove tamo.

Da, i dalje sarađujem sa radnjom Assembly NYC u Njujorku i planiram da idem tamo u skorije vreme, jer razmišljam o proširenju saradnje sa još nekim poznatim njujorškim concept store-ovima.

Šta se ovih dana nalazi na tvojoj plej-listi?

Moja plej-lista uglavnom zavisi od raspoloženja. U poslednje vreme dosta putujem kolima i to su uglavnom razni miksevi sa radija d59b, msg- I can tell, terrance tee- party girl, sintesis aguanileo… kada hoću da se opustim slušam Susumu Yokota, Dpat, Fka twigs…

Razgovarala: Mina Kitić
Foto: Promo

 

 

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.