Atmosfera salona mode 50-ih i pletene haljine: neočekivano dirljiva kolekcija Bottega Veneta

Daniel Lee nas je naterao da čekamo skoro tri meseca – ali vredelo je!

Daniel Lee je napravio prilično dugu pauzu pre nego što je javnosti predstavio kolekciju proleće/leto Bottega Veneta – Fashion Weekovi su zvanično završeni u oktobru. Naravno, očekivali smo nešto izuzetno od nove sezone brenda – mučno čekanje bi se nekako trebalo isplatiti. Odmah nakon dugo očekivane prezentacije možemo konstatovati da nismo uzalud čekali.

Lee je doneo niz veoma važnih odluka o promenama – konceptualnim i estetskim. Prvo je oživeo format salona iz 50-ih – i priredio reviju na maloj lokaciji pred malobrojnom publikom u Londonu. I ovo nije samo iznuđena mera (naša postpandemijska vremena ne podrazumevaju velike revije sa stotinama gledalaca, kao i ranije), već i važan ideološki potez. Već duže vreme tražimo ličnije kolekcije i prezentacije – a ova je upravo takva. Prvo, još u oktobru, održana je fizička prezentacija za odabrane prijatelje brenda koji nadahnjuju kreativnog direktora. Bottega Veneta je praktično vratio pedesete, kada su sve kolekcije bile prikazane u salonima kuća publici od najviše nekoliko desetina ljudi – a svi ostali mogli su da se upoznaju sa stvarima samo šest meseci kasnije. Daniel Lee nije čekao toliko dugo, ali nas je naterao da sačekamo neko vreme. I možda baš zbog toga je dugo očekivani susret sa novim „prolećem“ brenda bio još svetliji i zanimljiviji. Veoma neobičan izbor lokacije (nikada u čitavoj istoriji brenda kolekcija nije prikazana izvan rodnog Milana) diktira i lična osećanja dizajnera – London je u velikoj meri oblikovao kreativnu viziju Daniela Leea. I tako nam često nedostaje ovaj dirljivi lični odraz u kolekcijama dizajnera – zato se mnogi žale da je moda postala bez duše.

U pogledu estetike, dizajner se okrenuo udobnosti – ali ne u ravni već uobičajenih ogrtača, dukseva i trenerki. Mnogo kvalitetne meke trikotaže pojavilo se u kolekciji. Istovremeno, svetle neonske nijanse i kruta korset konstrukcija nekih haljina i gornjih delova u kontrastu su sa ovim osećajem mekoće i udobnosti – a ova razlika kolekciju samo čini živahnijom, dinamičnijom i „oštrijom“.

Na kraju, nemoguće je sastaviti celu garderobu samo od mekanih pletenih haljina – neke situacije zahtevaju krutost u akcijama i, kao rezultat, u izgledu. Zanimljive su i cipele u kojima očigledno možete da hodate ceo dan – i ovo je opet potraga za novom udobnošću, koja vas ne tera na kompromis sa estetikom. Klompe sa potpeticom očigledno su inspirisane stilom iz 90-ih, koji je Daniel Lee više puta citirao u svojim kolekcijama. I, naravno, sve je to izvedeno u njegovom zaštitnom znaku – u duhu onog neočiglednog opuštenog šika, što takođe malo ljudi radi.

Tako je uspeo da ispuni gotovo sveobuhvatan zadatak – da donese promene brendu, a da istovremeno ostane prepoznatljiv. I takođe – da sjajno odražava duh našeg vremena bez upotrebe klišea i uobičajenih reči.

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.