Harper's Bazaar Srbija

Odgovornost vs. licemerje: Koja je cena ekskluzivnosti modnih brendova?

Opšte poznata činjenica je da velike kuće uništavaju stvari koje ne uspeju da prodaju, no o tome se ćutalo. Do sada.

Tokom vikenda Anna Sacks (poznatija kao thetrashvalker influenser) izazvala je pometnju na svojim društvenim mrežama videom koji je od tada postao viralan. U kratkom klipu, pokazuje oštećene proizvode modnog brenda Coach, pronađene u kontejneru ispred tržnog centra Dallas.

Pokazujući rasečene torbe i obuću, Anna je optužila Coach, tvrdeći da je internom politikom zaposlenima naređeno da namerno oštećuju neprodatu robu kako bi zaobišli plaćanje velikog poreza. U praksi, oštećenje robe povećava troškove prodaje robe za maloprodaju, što zauzvrat rezultira nižom bruto dobiti. Ukratko – oštećeni inventar smanjuje poreske račune.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Anna Sacks (@thetrashwalker)

Takođe je prozvala Coach zbog licemerja, ukazujući na njihov program popravke čiji je cilj da podrži cirkularnu ekonomiju. “Sve naše torbe su izrađene da traju. Znamo da dolazi do nepredvidivih situacija i da je ponekad potrebno popraviti torbe”, piše na zvaničnom sajtu brenda. “Dobra vest: imamo sopstvenu Coach Repair Workshop u kojoj rade iskusni majstori koji vole vaše torbe podjednako kao i vi“, piše u nastavku obaveštenja. “Dakle, ne bacajte, popravite – to je još jedna mala stvar koju možemo učiniti da torbe držimo van deponija i smanjimo negativni uticaj na planetu.” (Anna planira da odnese deo stvari koje je našla upravo u kontejneru na popravku u Coach radionicu.)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Anna Sacks (@thetrashwalker)

Brend nije ostao nem na ove prozivke, te odmah objavio saopštenje za javnost u kom je naveo da je ova modna kuća posvećena održivosti, te da su prestali sa uništavanjem robe koja je vraćena oštećena ili neprodata, kao i da su maksimalno posvećeni ponovnoj upotrebi proizvoda u sopstvenim cirkularnim programima.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Coach (@coach)

Ostaje nam da vidimo da li će Coach i drugi brendovi prekinuti destruktivnu praksu svojih neprodatih komada zarad ekskluzivnosti i ostalih olakšica, te zaista poraditi na odgovornosti, reciklaži i ponovnoj upotrebi oštećenih stvari.

Foto: Instagram, Profimedia

Tekst: T. M.

Najnovije