Upoznajte najnoviji wellness trend na TikToku: Bez intenziteta i preterivanja

Stručnjaci za wellness smatraju da vam "The Great Lock In" može pomoći da na održiv način postignete svoju najbolju verziju sebe

Čini se da svaka dva meseca ispliva neki novi wellness trend koji nam okupira noćno skrolovanje. I dok oni često mogu da budu dobar način da se fokusiramo na ciljeve — bilo da je u pitanju učenje, vežbanje ili rutina nege kože — često umeju i da stave preveliki naglasak na potrošnju (pozdrav svakodnevnom matcha latte ritualu i skupoj pilates pretplati!) i nerealne, stresne to-do liste koje nas izbace iz ritma pre nego što smo uopšte i krenuli.

Sada vas upoznajemo sa novim trendom: The Great Lock In 2025. Fokusira se, kao što i ime kaže, na „zaključavanje“ — odnosno hiperfokus na jedan zadatak dok ga potpuno ne završiš. Počinje od septembra i traje sve do decembra, a wellness stručnjaci na mrežama tvrde da je to savršen način da ostanemo fokusirani tokom mračnih, hladnih meseci kada je dovoljno teško i ustati iz kreveta, a kamoli briljirati u teretani.

@kadieglenn Since everyone is doubling down on the great lock in, here’s a how to on building self-trust brick by brick: ✅ Start with credible commitments (small > sustainable > scalable) ✅ Track visible wins daily (proof > belief > identity) ✅ Never miss twice (bounce back > shame loop) ✅ Create friction & flow (design your environment for success) It’s not about overhauling your life overnight. It’s about stacking evidence that you are that girl, one consistent win at a time. #greatlockin #thegreatlockin #lockin ♬ original sound – kadieglenn

Korisnica TikTok-a Kadie Glenn objašnjava trend u četiri laka koraka. U svom videu savetuje da krenemo od malih, realnih akcija koje možemo dosledno da ponavljamo. Na primer: odlazak u teretanu dva puta nedeljno, umesto pokušaja da ideš svakog dana.

Drugi korak je praćenje, kaže Glenn. „Pratićemo svoje male pobede, vidljivo i svakodnevno,“ preporučuje ona. „Bilo da je u pitanju vođenje dnevnog planera, lepljive ceduljice ili grupa za odgovornost, važno je da pronađemo način da skupljamo dokaze i pokazujemo sebi sopstveni napredak.“

Treći korak je pravilo „nikad dva puta zaredom“. Glenn savetuje da sebi dozvolimo jedan „off“ dan, ali da se već sledećeg vratimo na pravi put — jer ako ne propustiš dva puta za redom, teže je ispasti iz ritma i izgubiti fokus.

Na kraju, ona preporučuje uklanjanje „tenzije“ koja nas sputava da postignemo ciljeve. To može biti telefon koji nas odvlači od pisanja teze ili prijatelj koji nas zove na happy hour dok mi pokušavamo da prestanemo sa alkoholom. Uklanjanjem tih prepreka, kaže Glenn, uvodimo osećaj „flow-a“ u život, što nam omogućava da ciljeve postižemo prirodnije.

Kao i svaki trend, i ovaj je brzo osvojio društvene mreže, a Kadien video je već blizu 115.000 pregleda. Ali da li je The Great Lock In dugoročno održiv ili samo još jedan prolazni wellness hir? Za razliku od trendova koji nas guraju ka skupim treninzima, suplementima ili rigidnim programima, The Great Lock In se zasniva na svrsi i rutini — a upravo to gradi dugoročne navike.

Pa tako, umesto da se svakog dana u šest ujutru uporno vučete u teretanu, možete da obećate sebi da ćete pokrenuti telo 20 minuta dnevno, bilo da je to brza šetnja u vreme ručka, joga kod kuće ili ples po dnevnoj sobi. Upravo ti mali, dostižni koraci, vremenom grade samopouzdanje i dobru rutinu.

Kako početi? Predlažemo dva tipa ciljeva: dnevne i nedeljne. Dnevni cilj može biti nešto jednostavno, ali nepromenljivo, poput: ‘Popiću dva litra vode’, ‘Prošetaću 15 minuta’, ili ‘Zapišem tri stvari na kojima sam zahvalan.’ Na to dodajte nedeljni cilj koji vas malo više gura. Ključ je da pratite kako vam ide, ali nežno prema sebi.

„Zaključavanje“ u wellness rutinu savršen je način da se suprotstavimo sezonskom padu raspoloženja. Kratki dani, hladno vreme i obaveze tokom praznika lako nas iscrpe i udalje od zdravih navika. Ovaj trend zato slavi sporiji ritam sezone: utešna hrana, kvalitetan san ili uvođenje toplih rutina samonege poput čaja pred spavanje i večernjeg journalinga su upravo ono što nam sada treba. Ne radi se o tome da radite više i više, već da kreirate prostor u kojem možete napredovati bez izgaranja.

Prijatna atmosfera, mala potrošnja i ciljevi bez stresa? Mi smo za!

Foto: Unsplash

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.