Harper's Bazaar Srbija

Kako smo ponovo zavoleli Cosmo, koktel koji je obeležio seriju “Sex and the City”

Kakav god bio vaš stav prema seriji “Sex and the City”, neosporno je da je upravo ovo ostvarenje obeležilo kraj 90-ih i početak 2000-ih, a ponovno oživljavanje kultne priče samo dokazuje koliko zapravo patimo za ovom erom. Isto možemo da kažemo i za jedan od ključnih simbola serije – koktel Cosmopolitan – koji se godinama kasnije ponovo vraća u centar pažnje. Doduše, da li je zapravo ikada i otišao?

Kako kaže Toby Cecchini koji je 1988. kreirao čuveni koktel, dobra pića suštinski nikada ne nestaju – samo ustupaju mesto nekim novim ukusima i trendovima, da bi se kasnije vratila u velikom stilu. Cecchini je kreirao koktel dok je radio u tada izuzetno popularnom restoranu The Odeon, deset godina pre emitovanja prve epizode SATC, a tadašnja verzija roze napitka bila je u stvari njegova improvizacija mešanog pića koje je bilo izuzetno popularno u gej barovima San Franciska. Sastojala se od votke, soka od limete i Grenadine sirupa, da bi kasnije lista sastojaka bila blago izmenjena – Absolut Citron votka, sveži sok od limete, liker Cointreau sa ukusom pomorandže i Ocean Spray sok od brusnice. Od tada, kako kreator koktela kaže, popularnost ovog pića je rasla i slabila, ali nikada nije prestala da asocira na noćni provod sa drugaricama. 

Nejasno je kako je Cosmo “završio” u seriji, budući da je nastao skoro deceniju ranije i u tom trenutku već nije bio toliko popularan kao na početku “karijere”. Toby Cecchini pretpostavlja da je to zato što je Candace Bushnell bila čest gost ovakvih restorana te je sigurno došla u dodir (ali i probala) koktel dok je bio na vrhuncu popularnosti. Kada je kasnije, 1994, krenula da piše kolumnu po kojoj je i snimljena serija, lako je mogla da poveže bledoroze piće sa Carrie i njenim prijateljicama Njujorčankama, iako su Njujorčani zapravo ovo piće tada već smatrali nečim što je passé. 

Jasno nam je da svaki trend, pa tako i ovaj, u nekom trenutku mora da prestane da bude voljen, a sa Cosmom se to desilo verovatno samo zbog – njegove boje. Percipiran kao isključivo žensko piće, jer koji muškarac želi da pije nešto tako girly, ubrzo je počeo da se gleda sa podsmehom, dok su u takvoj atmosferi, u kojoj se sve više usvajala hiper-muška energija, počeli da domniraju kokteli kao što su Old Fashioned, Whiskey Sour, Gibson… 

Ali, Cosmopolitan, kada je napravljen po tradicionalnoj recepturi sa kvalitetnim sastojcima, zapravo je ozbiljno dobro piće. Pre svega, izbalansiran je u ukusima, a to je ključno da bismo za neki koktel mogli da kažemo da je dobar. Objektivno gledano, bez obzira na to da li vam se sam ukus pića dopada ili ne. Štaviše, Cecchinijeva verzija koktela je takva da je nemoguće ne voleti je – osvežavajući citrus, nagoveštaj brusnice i komadići kore pomorandže koje povezuje “kameleon” među alkoholnim pićima, votka. Pa, ne bi nam smetalo da sada popijemo jedan!

Današnji njujorški barmeni će vam reći da gosti zapravo nikada i nisu prestali da naručuju Cosmo – njegova četiri perfektno usklađena sastojka nikada nisu bila problem, ali naš snobizam jeste. I, u sveopštoj atmosferi koja je em nostalgična, em željna kvaliteta koji je ranije bio nesporan, ovaj koktel najzad uspeva da vrati staru slavu. U redu, ne na nivou kao što je to bilo 1988. ili 1999. godine, ali hej, pa nismo ni mi isti. No, ono što je sigurno jeste činjenica da na kraju dana treba da znamo da cenimo ono što je dobro.

Foto: Profimedia

Priredila: Ivana Tomić

Najnovije