Haos i harmonija u novoj kolekciji Comme des Garcons

Koronavirus je preokrenuo svet mode. Ove sezone, Nedelje mode ne samo da su promenile format, već su se i vremenski veoma produžile - formalno je raspored revija bio zatvoren pre dve nedelje, ali nove kolekcije tu nisu završile. Prateći Stellu McCartney i Lanvin, Rei Kawakubo je odlučila da napusti raspored i svoju novu kolekciju predstavi kasnije. Pored toga, prvi put posle 39 godina - ne u Parizu, već u rodnom Tokiju.

Nećemo tvrditi da u tome postoje bilo kakva strateška razmatranja, ali praktična – sigurno postoje. Bilo bi nemoguće održati reviju u Parizu uz učešće same Kawakubo, a ona definitivno nije bila navikla da se oslanja na volju sudbine i drugih ljudi. Stoga su se poznate dekonstruisane haljine Comme des Garcons tako neočekivano vratile kući - tamo gde su nastajale svih ovih godina (sedište brenda i dalje se nalazi u Japanu). Sama dizajnerka je priznala da je polazna tačka u stvaranju stvari za novu sezonu za nju bio osećaj disonance. Teško je tačnije opisati sve što se trenutno događa u svetu. Međutim, osećaj kontrasta i disonance uvek je bio vrlo karakterističan za kolekcije Comme des Garcons. Celokupna estetika brenda izgrađena je na dihotomijama i kombinaciji nespojivog: muškog i ženskog, starog i novog, mode i panka, Evrope i Azije. Namerno ostarele tkanine ispunjavaju dragocene ručno izrađene tehnike, dok pank susreće nežnu modu. Dakle, estetika brenda savršeno opisuje duh sadašnjeg vremena - čudan i kontradiktoran. Ovo raspoloženje prožimalo je čitavu novu reviju. Crveno osvetljenje na modnoj pisti jasno je nagoveštavalo osećaj teskobe i straha koji svi danas doživljavamo. A slike Mikija Mausa i srca iz logotipa linije Comme des Garcons PLAY bile su odgovorne za potpuno kontrastni osećaj dečje lakoće i infantilizma.

Sve haljine citirale su modu iz 1950-ih sa njenim bujnim krinolinama, ali sve su bile dekonstruisane i iskrivljene - na uobičajeni način za Rei Kawakubo. Takođe su umotane u slojeve guste plastične folije - ovde možete videti kontrast ručnog rada krojača sa masovnom proizvodnjom sintetike i svojevrsnu izjavu na temu ekoloških problema. Bilo kako bilo, ovo pomalo haotično raspoloženje savršeno se uklapa u sve što se događa na svetu - i stoga izgleda neverovatno skladno ovde i sada. Inače, ovo je još jedna podvojenost - haos i harmonija, koji se nikada nisu tako zamršeno isprepleli. Na kraju krajeva, živimo u teškom, ali istovremeno - vrlo zanimljivom vremenu. 

 

Pročitaj još iz kategorije Revije