
London Fashion Week, ovog septembra, ponudio je raskošnu paletu modnih izraza — od introspektivnih priča o odrastanju do operske dramatike, skulpturalnih formi i zaigranih printeva. Četiri dizajnera, svako na svoj način, iskoristili su pistu kao prostor za pripovedanje: Simone Rocha uronila je u nesigurne, ali poetične faze devojačkog sazrevanja, Richard Quinn vratio je glamur opere, Roksanda je obeležila dve decenije brenda elegancijom pročišćenih silueta, dok je Erdem spojio prefinjenost i razigranost kroz nadrealnu inspiraciju. Rezultat je sedmica mode koja pokazuje da London i dalje ostaje laboratorija ideja gde se romantika i konceptualnost sreću u najsmelijim oblicima.
Simone Rocha: Faze sazrevanja
Za proleće/leto 2026. Simone Rocha nastavila je svoju poetiku dečje nevinosti i nesigurnosti, ovog puta fokusirajući se na prelaz između detinjstva i adolescencije. Inspirisana esejem My Dress Rehearsal Maureen Freely, dizajnerka je na pisti predstavila stilizovane slike nesigurnih prvih plesova i „nespretnih trenutaka“. Organza suknje, nagnute tiarice, asimetrične ogrlice i torbe u obliku jastuka pratili su mlade modele čiji su pokreti sugerisali stidljivost i potragu za identitetom. Ipak, među ovim nespretnim trenucima pojavili su se i trenuci zrelije samouverenosti – poput žutozelene haljine sa naglašenim kukovima ili raskošnih haljina od šljokica. Rocha time nastavlja višesezonski narativ: detinjstvo, mladost, a odraslo doba tek dolazi da zaokruži triptih.






Richard Quinn: Moda na operskoj sceni
Richard Quinn je svoju proleće/leto 2026. kolekciju postavio u Smith Square Hall, pretvorivši pistu u opersku scenu visokog društva. Naomi Campbell otvorila je reviju u crnoj haljini sa dramatičnim belim rukavima, dok su se kroz kolekciju nizale siluete inspirisane različitim epohama: od 1920-ih i stupastih haljina s plaštom, preko tilla u stilu 1950-ih, do 1970-ih sa sirena-suknjama od šljokica. Posebno mesto zauzela je bridal linija – segment koji je postao ključni deo Quinnovog demi-couture poslovanja. Quinn je potvrdio da je izgradio svoj brend modernog romantizma, utemeljenog na besprekornoj krojačkoj veštini i raskošnim tkaninama.






Roksanda: Skulpturalne forme i nova jednostavnost
Roksanda Ilinčić je proslavila 20 godina svog brenda u grandioznoj balskoj dvorani hotela Chancery Rosewood. Kao i do sada, inspiraciju je pronašla u umetnosti, ovog puta u skulpturama Barbare Hepworth. Kolekciju su obeležile bogate teksture – resice, trake i rafija – ali su najveći utisak ostavile pojednostavljene siluete. Lagane haljine sa zvonastim rukavima, kobalt-plavi plašt i crne haljine sa strateškim isečcima pokazale su snagu brenda u trenutku kada kreće u svoje naredno poglavlje.






Erdem: Igra ozbiljnosti i razigranosti
Erdem Moralıoğlu, obeležavajući dve decenije brenda, predstavio je kolekciju koja spaja rafiniranu krojačku tradiciju i zaigrane, gotovo ekscentrične elemente. Inspiraciju je pronašao u Hélène Smith, švajcarskoj spiritualistkinji iz 19. veka, čiji su crteži pretočeni u vezove na haljinama. Na pisti su se smenjivali izgled psihodelične mistike i aristokratske elegancije – od zelenog kimona i crvenih baletanki, do strukturiranih korseta i bogato izvezene tkanine. Kolekcija je potvrdila da Erdem uspeva da ostane veran sebi, a istovremeno osveži svoj prepoznatljiv stil.






Foto: Profimedia