
Za svoju inauguracionu Chanel kolekciju, Matthieu Blazy krenuo je od dva osnovna komada muške garderobe: košulje i pantalona—dva odevna predmeta koje je Gabrielle Chanel često pozajmljivala od svog partnera i unosila u njih sopstvenu, ženstvenu energiju. On ih je oblikovao u proporcijama kuće Chanel i obogatio prepoznatljivim lancima ovog francuskog brenda. Zatim se okrenuo krojenju odela, poigravajući se sa odvojenim komadima i nadovezujući se na večito poštovanje koje Chanel gaji prema tvidu. Ta androgina energija bila je osnova kolekcije, čak i u njenim najukrašenijim, najočiglednije ženstvenim kreacijama—a uzbuđenje je raslo upravo iz tog zavodljivog paradoksa.


„Chanel je o ljubavi,“ rekao je Matthieu Blazy u pratećim beleškama. „Rađanje modernosti u modi potiče iz ljubavne priče. To je ono što smatram najlepšim. Ona nema ni vreme ni prostor; to je ideja slobode. Sloboda koju je nosila i osvojila Gabrielle Chanel.“

Kako je kolekcija odmicala, siluete su postajale mekše. Blazy je prešao na ležernu svilenu dnevnu garderobu, preferirajući siluetu ravne, dečačke haljine iz dvadesetih godina—onu koju je i sama Gabrielle često birala. Pleteni kompleti sa istim opuštenim krojem bili su ukrašeni motivom kamelije, još jednim zaštitnim znakom kuće.

Blazy je spajao poznato s neočekivanim: svilene bluze i smoking košulje—izrađene u saradnji sa francuskim majstorom za košulje Charvet—uparivao je sa bogatim balskim suknjama. Eksperimentisao je i sa tvidom, zamenjujući njegovu tipično čvrstu tkaninu slobodnijim, ručno tkanim pletivom. Barokne perle, cvetni ukrasi i emajlirani lanci, na koje smo već navikli na Chanel revijama, bili su naravno prisutni.

Kolekcija je završena kreacijom koja je izgledala kao svilena majica u paru sa dugom suknjom do poda, prekrivenom šarenim perjem—i ovacijama koje su je ispratile.

Foto: Profimedia