
Miuccia Prada je na reviji za Miu Miu za proleće 2026. godine zauzela poseban pristup: umesto glamura i raskoši, fokus je stavila na proletarijatske kecelje ženskih radnica. „Mi u modi uvek pričamo o bogatima i glamuru, ali moramo priznati i da je život veoma težak“, rekla je Prada. „Za mene kecelja sadrži stvarno težak život žena kroz istoriju, od fabrika do doma.“
Set je uređen tako da podseća na fabričku kantinu: publika je sedela na stolovima sa melaminskim površinama, pod je bio prekriven crvenim gumiranim slojem, a prostorom se širio blag miris sredstva za čišćenje.

Sandra Huller otvorila je reviju u masivnoj, utilitarnoj fabričkoj kecelji, sa rukama u džepovima. Zaštitne kožne kecelje, pamučne bluze tipa pinafore, platnene torbe i kaiševi sa D-prstenovima, kao i zaštitne čizme, evocirali su opremu koju radnici nose preko svojih odeća kada počinju smenu.

Revija je takođe istakla nevidljive radnike koji podržavaju funkcionisanje svega: čitave vojske čistačica i domaćica. koje nikada nisu dobile zahvalnost, koje vežu cvetne kućne kecelje preko dnevne odeće i nevidljivo obavljaju sve što treba.

U ovoj vrsti kecelje sadržana je i generacijska memorija domaćica – majki, baka i prabaka. Žene koje neprestano daju a ne dobijaju ništa zauzvrat, nikada ne dobiju priznanje. Koje i danas postoje – najniže plaćeni radnici, zapaženi tek iz ugla oka u hotelima, kancelarijama, fabrikama, dizajnerskim studijima i iza kulisa modnih revija.

Miuccia Prada je sve to unela na pistu Miu Miu i pretvorila u modu. Delikatno pretvaranje domaće kecelje u modni simbol, prikazan na svetlim prozirnim letnjim haljinama, kao i u tamnom, naboranom taftu i koži.

Kolekcija za proleće 2026. tako nosi snažnu poruku: moda može biti prostor u kojem se prepoznaje i oda priznanje ženama čiji rad često ostaje nevidljiv. „Trenutno sam posebno osetljiva na to. Tako da je prevođenje [kecelja] u modu bilo teže“, rekla je Prada. „Ali koristim instrument koji imam.“


Foto: Profimedia