Enter the new era – doba udobne elegancije

Period pandemije otvorio je vrata za „elastično“ udodno oblačenje. Sada dizajneri nude načine za kreiranje modernog izgleda bez napuštanja zone udobnosti.

„Trenerka kao izbor odeće znak je poraza“, rekao je Karl Lagerfeld i ova izreka bila je tipična za njegov stil: sarkastičan, provokativan, pomalo kritičan, ali u sadašnjim okolnostima zvuči potpuno drugačije. Od gospodara teretane i kauča, trenerka je postala „uniforma“ hiljada ljudi koji rade od kuće od prošlog proleća. Prodaja odražava ogromnu sklonost ovoj udobnoj odeći, a ubrzo je eksplozija boja i dizajna koja je usledila zavladala Instagramom. Kako se COVID-19 proteže preko jednogodišnje granice, ostaje pitanje da li će trenerke postati naši omiljeni odevni komadi?

Onima koji žude za oblačenjem koje poboljšava raspoloženje, ali nisu spremni da se odreknu fleksibilnih trenerki, dizajneri moraju da predlože mnogo alternativa. „Umesto trenerki, zašto ne biste izabrali ogrtač od krepa i pidžama pantalone?“ pita se Michael Kors opisujući komad svoje kolekcije, praćen kaišem i sa dva različita uzorka. „Izgleda glamurozno, ali ipak vam pruža tu lakoću i osećaj udobnosti.“

“Moda i udobnost se ne isključuju. Haljine koje podsećaju na ogrtače postaju ključni komad sezone”, rekla je  Lisa Aiken, direktorka kupovine Moda Operandi.

Balenciaga je predložila meke tkanine u crnoj i crvenoj boji za kapute koji su izgledali poput ogrtača, a Rosetta Getti blistavo belu svilenu haljinu dostojnu Jean Harlow. Čak i Paco Rabanne, kuća najpoznatija po haljinama iz svemirske ere, razmišlja kako da postigne udobnost bez ugrožavanja svog avangardnog DNK. Kreativni direktor Julien Dossena je pripremio ogrtač sa leopard printom do gležnja koji se oblači preko prsluka i teksasa.

Maria Grazia Chiuri se u skladu s tim prilagodila Dioru. Obnovljena je Bar jakna, bilo vezana da otkrije siluetu „peščanog sata“ ili široka. „Ova sloboda je neophodna u vreme kada se osećamo posebno ranjivima.“

U Fendiju je Silvia Venturini Fendi predstavila svoje mišljenje o kaputima, sa puff varijantama koje su majstori kuće ukrašavali perjem i krznom. Ovi kaputi izgledali su kao suveniri nasleđeni iz prethodnih generacija.

Misija mode je da predvidi budućnost sa kolekcijama koje mesecima pre otkrivaju šta ćemo želeti da nosimo sledeće sezone. Međutim, istovremeno je njena dužnost da tumači sadašnjost, dajući joj estetiku i značenje. Iako većina nas neće uskoro otići u kancelariju ili na zabavu, radujemo se oblačenju. „Ovaj period bio je za meditaciju i smirenje, tako da je udobnost bila od vitalnog značaja“, kaže Venturini Fendi. „Ali uvek će postojati želja da mentalno odemo u neke druge svetove.“

Harper’s Bazaar US

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.