Luksuzni brendovi među "žrtvama" Covid-19

Koje su implikacije pandemije za luksuzne brendove i šta će dovesti do njihovog oporavka?

Poznate po svojoj otpornosti na svaki test, velike kompanije luksuzne robe šokirane su efektima pandemije koronavirusa, što će ostaviti duboke tragove u poslovnom modelu ovih divova.

Šta brojevi pokazuju?

“To je bez presedana. Nikada nismo bili u takvom šoku. Izlazimo iz izuzetnih godina rasta, pa je šok još snažniji”, rekao je Arnaud Cadart, menadžer u Flornoy & Associés. U ponedeljak je grupa LVMH, koja je na prvom mestu u svetu luksuzne robe i najveće kapitalizacije na francuskom tržištu akcija, objavila rezultate za prvu polovinu godine. Njena operativna marža, pokazatelj profitabilnosti, bila je fiksna na 9%, u poređenju sa 21% godinu dana ranije, pokazuju podaci. “Mislim da nikada nisam video tako negativan planetarni pad”, komentarisao je Jean Jacques Guiony, glavni finansijski direktor LVMH grupe Bernarda Arnaulta, koja uključuje 70 pod-kuća (Louis Vuitton, Fendi, Dior, Givenchy, Guerlain, Hennessy, Sephora…) Pad je bio nagli za sve velike kuće, koje su navikle na stalni rast.

Digitalna budućnost

Situacija je slična u italijanskim kompanijama: šestomesečna prodaja Salvatore Ferragamoa gotovo se prepolovila, a Prada je pala za 40%. Pored smanjenja troškova i podsticanja online prodaje, kompanije nemaju mnogo načina da se izbore sa krizom koja istovremeno utiče na njihova tržišta širom sveta.

“Moramo preduzeti mere predostrožnosti: smanjiti troškove, smanjiti ulaganja, zaštititi ključne zalihe”, rekao je Luca Solca, analitičar iz Bernsteina. Prema njegovom mišljenju, pandemija Covid-19 će ubrzati digitalizaciju, kao i integraciju u velike grupe malih ugostiteljskih preduzeća i kooperanata kako bi se obezbedila proizvodnja i ugostiteljstvo u budućnosti.

Pogled na Istok

“U kratkom roku vlada nesigurnost. Grupe čekaju povratak dinamike”, rekao je Arnaud Cadart iz Flornoy & Associés. “Čak i ako postoje pozitivni elementi iz Kine, u svim ostalim centrima potrošnje, Japanu, Evropi, SAD-u i naftnim zemljama, postoji čekanje.”

“Uprkos Covid-19, čini se da apetit kineskih potrošača prema evropskim luksuznim brendovima i dalje ostaje veoma visok”, rekao je analitičar Bernstein. “I izvan ovog „uskog grla“, u smislu investicija i tržišta, industrija luksuzne robe dugoročno ostaje velika potražnja. Ljudi to jednostavno moraju sebi da priušte i kupe luksuznu robu”, kaže on. Ali u samo nekoliko meseci, prinudno zatvaranje većine prodavnica i proizvodnih jedinica širom sveta, prouzrokovalo je gubitke u prodaji luksuznih brendova milijardama evra.

Divovi Kering i Richemont su videli da je njihov promet tokom aprila i juna na godišnjem nivou opao za 43% i 47%, dok je Hermesov promet opao za 41%. “To je kriza bez presedana. Moramo proći kroz oluju, ali smo dobro opremljeni”, rekao je Axel Dumas, Hermesov menadžer, kada su objavljeni polugodišnji rezultati.

harpersbazaar.gr

Najnovije