Eklektično i lepršavo: MATES oduševio letnjom kolekcijom “Sanja”

Prepoznati modni brend proslavlja 10 godina postojanja prvom samostalnom revijom

Regionalno poznati dizajnerski brend MATES zadivio je publiku juče održanom revijom, na kojoj je predstavljena kolekcija “Sanja” za leto 2024. Dizajneri i kreativni direktori Saša Stević i Marko Ilijev su još jednom pokazali svoju kreativnu genijalnost, prikazujući kolekciju na jedinstven način u Muzeju Jugoslavije u Beogradu. Ova revija označava ulazak u godinu kada MATES slavi desetogodišnjicu postojanja.

Dogadjaj je pružio nezaboravno iskustvo uz scenografiju koja je prenosila sećanja, prikazujući monumentalni brutalistički prostor u kontrastu sa eklektičnom, lepršavom kolekcijom.

“Još jednom smo poželeli da posetioce – prijatelje i saradnike brenda, kolege, stručnjake, influensere, smestimo u centar intimne interpretacije i naših sećanja. Kolekcija je predstavljena osmog aprila, kada je pomračenje meseca simbolizovalo nostalgiju, spoj prošlosti i sadašnjosti i to se, možda sasvim slučajno, pogodilo sa trenutkom kada prikazujemo komade kroz koje, ponovo, ne prateći strogo trendove, nastojimo da nekadašnje aktuelne krojeve našom estetikom pretvorimo u komade koji postaju miljenici današnjice”, objašnjava Marko Ilijev, suosnivač, dizajner i kreativni direktor brenda MATES.

Prikazana kolekcija još jednom je ispričala priču iz života njenih stvaralaca i ovog puta inspirisana je slobodnom, nezavisnom, neustrašivom, hrabrom ženom, Sanjom.

“Sanja je neuhvatljiva, odvažna, smela, ne poznaje granice i reč nemoguće, uživa, voli igranke, voli modu, voli život. Sanja je moja mama. Svi smo mi po malo Sanja. Zato, za sve nas, i ova kolekcija spaja romantiku, nežnost i jedan eklektični bunt koji svemu daje suštinu i smisao”, govori Saša Stević, suosnivač, dizajner i kreativni direktor brenda MATES.

Kao polazna tačka za, naizgled ženstveniju kolekciju od prethodnih, pa ipak podjednako razigranu sa ženstvenošću i muškošću, ukazali su se video zapisi sa čuvene kamere “osmica”, iz porodične arhive jednog od kreativnih direktora brenda. Oslikavajući neopterećenost i lepotu življenja kroz kadrove sa jugoslovenskog i evropskog primorja, ovi snimci na svojstven način romantizuju taj period prošlosti, baš kao što kolekcija “Sanja” čini sa današnjim vremenom.

Sami krojevi nastali su dugogodišnjim zavirivanjem u Sanjin garderober, kombinovinovani sa krojevima koji su danas već karakteristični za brend. Silueta kolekcije za leto je komforna, oslobođena, ali u kontaktu i sa strogim i jasnim formama, te oslikava avangradni pristup formalnom odevanju.

“Želeli smo da komadi simbolizuju hedonizam, ali i pomeren pristup sa naše strane. Kaftan, kao ključni komad sezone vrlo lako oslikava celu kolekciju, lepršavo i živopisno, komforno iskustvo u gradu i na obali”, zaključuju Ilijev i Stević, MATES.

MATES je brend koji je u poslednjih deset godina ostavio značajan uticaj na regionalnu modnu scenu svojim pristupom dizajnu, kreativnoj direkciji i prezentaciji. Ove godine, kada proslavlja desetogodišnjicu, brend iza sebe, osim brojnih zapaženih kolekcija, upisuje i doprinos uvođenju digitalnih revija i globalnih primera na naše prostore, uključivanju značajnih spomenika kulture kroz lokacije za svoja predstavljanja, i saradnje – sa Galerijom Matice Srpske, sa Mirjanom Marić, kojoj su posvetili istoimenu kolekciju, te narativu koji okuplja brojne zaljubljenike u modu danas.

Najnovije