Regionalno poznati dizajnerski brend MATES zadivio je publiku juče održanom revijom, na kojoj je predstavljena kolekcija “Sanja” za leto 2024. Dizajneri i kreativni direktori Saša Stević i Marko Ilijev su još jednom pokazali svoju kreativnu genijalnost, prikazujući kolekciju na jedinstven način u Muzeju Jugoslavije u Beogradu. Ova revija označava ulazak u godinu kada MATES slavi desetogodišnjicu postojanja.
Dogadjaj je pružio nezaboravno iskustvo uz scenografiju koja je prenosila sećanja, prikazujući monumentalni brutalistički prostor u kontrastu sa eklektičnom, lepršavom kolekcijom.
“Još jednom smo poželeli da posetioce – prijatelje i saradnike brenda, kolege, stručnjake, influensere, smestimo u centar intimne interpretacije i naših sećanja. Kolekcija je predstavljena osmog aprila, kada je pomračenje meseca simbolizovalo nostalgiju, spoj prošlosti i sadašnjosti i to se, možda sasvim slučajno, pogodilo sa trenutkom kada prikazujemo komade kroz koje, ponovo, ne prateći strogo trendove, nastojimo da nekadašnje aktuelne krojeve našom estetikom pretvorimo u komade koji postaju miljenici današnjice”, objašnjava Marko Ilijev, suosnivač, dizajner i kreativni direktor brenda MATES.
Prikazana kolekcija još jednom je ispričala priču iz života njenih stvaralaca i ovog puta inspirisana je slobodnom, nezavisnom, neustrašivom, hrabrom ženom, Sanjom.
“Sanja je neuhvatljiva, odvažna, smela, ne poznaje granice i reč nemoguće, uživa, voli igranke, voli modu, voli život. Sanja je moja mama. Svi smo mi po malo Sanja. Zato, za sve nas, i ova kolekcija spaja romantiku, nežnost i jedan eklektični bunt koji svemu daje suštinu i smisao”, govori Saša Stević, suosnivač, dizajner i kreativni direktor brenda MATES.
Kao polazna tačka za, naizgled ženstveniju kolekciju od prethodnih, pa ipak podjednako razigranu sa ženstvenošću i muškošću, ukazali su se video zapisi sa čuvene kamere “osmica”, iz porodične arhive jednog od kreativnih direktora brenda. Oslikavajući neopterećenost i lepotu življenja kroz kadrove sa jugoslovenskog i evropskog primorja, ovi snimci na svojstven način romantizuju taj period prošlosti, baš kao što kolekcija “Sanja” čini sa današnjim vremenom.
Sami krojevi nastali su dugogodišnjim zavirivanjem u Sanjin garderober, kombinovinovani sa krojevima koji su danas već karakteristični za brend. Silueta kolekcije za leto je komforna, oslobođena, ali u kontaktu i sa strogim i jasnim formama, te oslikava avangradni pristup formalnom odevanju.
“Želeli smo da komadi simbolizuju hedonizam, ali i pomeren pristup sa naše strane. Kaftan, kao ključni komad sezone vrlo lako oslikava celu kolekciju, lepršavo i živopisno, komforno iskustvo u gradu i na obali”, zaključuju Ilijev i Stević, MATES.
MATES je brend koji je u poslednjih deset godina ostavio značajan uticaj na regionalnu modnu scenu svojim pristupom dizajnu, kreativnoj direkciji i prezentaciji. Ove godine, kada proslavlja desetogodišnjicu, brend iza sebe, osim brojnih zapaženih kolekcija, upisuje i doprinos uvođenju digitalnih revija i globalnih primera na naše prostore, uključivanju značajnih spomenika kulture kroz lokacije za svoja predstavljanja, i saradnje – sa Galerijom Matice Srpske, sa Mirjanom Marić, kojoj su posvetili istoimenu kolekciju, te narativu koji okuplja brojne zaljubljenike u modu danas.