Harper's Bazaar Srbija

Modni brendovi koji su pomogli Ukrajini

Gest humanosti značajniji je no ikada.

Prošlo je više od nedelju dana, otkako je Rusija izvršila invaziju na Ukrajinu – a svet sa užasom posmatra šta se dešava u ovom delu sveta, nadajući se da će se svakog trenutka užas zaustaviti i sve će izgledati poput ružnog sna.

Međutim, situacija ne biva ništa bolja, a posledice počinju polako ali sigurno da se osećaju u čitavom svetu, pogotovo na tržištu ekonomije.

Mnogi od nas trenutno se osećaju potpuno bespomoćno, no činjenica je da ljudi širom sveta čine sve što mogu da doniraju pomoć, pokušavajući da podrže one koji su direktno pogođeni. Preduzeća takođe reaguju. Ovo uključuje veliki broj modnih dizajnera i luksuznih konglomerata, koji svojim postupcima pokušavaju da naprave opipljivu razliku.

Ove nedelje, globalni luksuzni gigant Kering, koji pod svojim okriljem drži brendove kao što su Gucci, Alexander McQueen, Balenciaga, Bottega Veneta i Saint Laurent, najavio je kako će pokloniti „značajnu donaciju“ u pokušaju da podrži hiljade izbeglica koje su pobegli iz zemlje i sada su raseljene.

„Kako bi doprineo humanitarnim naporima za pružanje pomoći i podrške ukrajinskim izbeglicama, Kering će dati značajnu donaciju UNHCR-u, Agenciji Ujedinjenih nacija za izbeglice“, objavila je kompanija na Instagramu. „Nadamo se mirnom rešavanju ovog sukoba”, stoji u zaključku izajve ovog giganta.

Presedavajući Keringa, François-Henri Pinault, dodao je da će  brendovi koi se nalaze pod okriljem njegove firme takođe u narednom periodu učestvovati u podršci humanitarnog gesta za pomoć Ukrajini, donirajući individualne sume novca. Jedan od prvih brendova koji je to učinio i to na vrlo upečatljiv način (o čemu više možete pročitati OVDE) jeste modna kuća Balenciaga.

Drugi veliki konglomerat LVMH, doniraće 5 miliona evra internacionalnom komitetu Crvenog krsta, ne bi li pomogao zbrinjavanje žrtava krize.

Pored toga, kompanija pokreće kampanju prikupljanja sredstava kao podršku Crvenom krstu ne bi li olakšala doprinose zaposlenih širom grupe i njenih 76 modnih kuća.

Pod okriljem LVMH grupe nalaze se: Christian Dior, Fendi, Givenchy, Marc Jacobs, Stella McCartney, Loewe, Loro Piana, Kenzo, Celine, Fenty, Princess Yachts, TAG Heuer i Bulgari.

NI modni gigant Only The Brave Foundation, koji poseduje Diesel, Maison Margiela, Marni, Viktor & Rolf, Amiri, Jil Sander, kao i instituciju koja odgovornu za održavanje milanske Nedelje mode (the Camera Nazionale della Moda Italiana) takođe blisko sarađuje sa UNHCR-om ne bi se pružila pomoć nastradalim Ukrajincima. U to ime na svom Instagram nalogu objavili su post u kome između sotalog pozivaju svoje pratioce na solidarnost i pomoć.

Modna kuća Chanel najavila je donaciju od 2 miliona dolara, čija će sredstva otići na adrese dve humanitarne organizacije: Care i UNHCR.

U međuvremenu, neki drugi modni brendovi i prepordavci, što uključuje velika imena poput: Net-a-Porter, Asos, Nanushka i Nike-a, preduzimaju korake ne bi li obustavili korake prodaje u Rusiji.

Na ovaj korak brendovi su se opredelili, nakon što je Vogue Ukrajina pozvao velike modne kompanije da stave embargo na Rusiju, jer luksuzni proizvodi još uvek nisu uključeni u sankcije.

Priredila: M.Bunčić

Foto: Profimedia

 

Najnovije