Prada dizajnira svemirsko odelo za prvu ženu na Mesecu

Moda u službi nauke

prada svemirsko odelo

Luksuzna italijanska modna kuća Prada ušla je u istoriju zahvaljujući saradnji sa Axiom Space kompanijom na razvoju svemirskog odela za NASA-inu misiju Artemis III. Ova misija, planirana za septembar 2026. godine, ima za cilj da na Mesec dovede prvu ženu i prvu osobu druge boje kože, što predstavlja prekretnicu u istraživanju svemira.

Prada je uključila svoje stručnjake iz sektora visokih performansi, posebno iz linije Linea Rossa, kako bi unapredila funkcionalnost i estetiku svemirskog odela. Ova tehnička linija, prepoznatljiva po crvenim akcentima, diskretno se oslikava i u dizajnu svemirskog odela, gde crvene linije ne samo da simbolizuju Pradino nasleđe, već i služe kao praktična razlika između komandanta misije i ostalih članova posade.

prada svemirsko odelo

Lorenzo Bertelli, direktor marketinga Prada grupe, istakao je značaj ove saradnje: „Partnerstvo sa Axiom Space-om je bio neviđen put za nas. Ponosan sam na naš tim koji je radio na rešenjima koja će poboljšati udobnost i fleksibilnost astronauta.“ Ova zajednička misija tehnoloških i modnih eksperata omogućila je Pradi da doprinese razvoju spoljnog sloja odela, koristeći napredne materijale i inovativne tehnike šivenja, prilagođene ekstremnim uslovima na Mesecu.

Pradino iskustvo u kreiranju odeće visokih performansi, posebno kroz rad sa Luna Rossa timom za Američki kup, odigralo je ključnu ulogu u stvaranju odela koje će astronautima omogućiti bezbedne svemirske šetnje do osam sati u najhladnijim regionima Meseca. Osim toga, njihovi stručnjaci su razvili nove procese tkanja sa visokoperformantnim predivima, čime su dodatno doprineli razvoju tehnologije koja će se koristiti ne samo za Artemis III, već i za buduće misije.

prada svemirsko odelo

Misija Artemis III predstavlja mnogo više od povratka na mesec. Ona je deo šireg plana istraživanja svemira, koji uključuje i potencijalne misije na Mars. Saradnja NASA-e sa privatnim sektorom, uključujući kompanije poput Axiom Space-a, Prada-e i SpaceX-a, označava novu eru u kojoj se ekspertiza različitih industrija spaja kako bi se unapredile inovacije u svemirskim istraživanjima.

Foto: Prada

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.