
Postoje komadi koji nisu stvoreni da prate trendove, već da ih najave. Među njima, Oliver Goldsmith Yuhu naočare zauzimaju posebno mesto. Predimenzionirane, zaobljene, futurističke – ove naočare iz 1960-ih i danas deluju jednako smelo kao kada su se prvi put pojavile. Ikonične su postale zahvaljujući Audrey Hepburn, koja ih je nosila na plakatu za film Two for the Road, dajući ovom dizajnu trajni pečat glamura i sofisticiranosti.

Upravo taj trenutak označava prekretnicu – kada su naočare za sunce prestale da budu isključivo funkcionalne, i postale modna izjava. Šezdesetih godina, zahvaljujući novim materijalima i eksperimentalnim tehnikama, dizajn naočara ulazi u svoju najsmeliju fazu: oblici postaju skulpturalni, dimenzije dramske, a stil – sve samo ne diskretan. Naočare su postale umetnost koju nosimo na licu.

Wraparound modeli, kakav je i Yuhu, savršeno su uhvatili duh epohe: brzinu, optimizam, fascinaciju tehnologijom i putovanjima. Osmišljene kao zaštita za sportiste i vozače, brzo su postale simbol kosmopolitskog luksuza. Na licu Audrey Hepburn, bele Yuhu naočare nisu bile samo detalj – bile su manifest elegancije i statusa žene koja uživa u svom vremenu.

I danas, nošenje ovakvog modela ne predstavlja samo omaž estetici prošlosti. To je poziv na igru identitetima, na flert sa stilskim ikonama i, u krajnjoj liniji, na život sa više stava. U vintage Oliver Goldsmith okvirima nije teško zamisliti sebe kako podižete ruku da zaustavite taksi u Njujorku, obasjani popodnevnim suncem i pogledima prolaznika. Jer upravo tu, na granici stvarnosti i filmske fantazije, moda najlepše živi.

Pročitajte i Zašto ne biste mirisali kao Bianca Jagger?
Foto: Profimedia, Promo