Harper's Bazaar Srbija

Najprovokativnije reklamne kampanje brenda Calvin Klein

Teško je zamisliti američku modnu industriju, a i ceo svet uopšte, bez brenda Calvin Klein. Oličenje američkog stila, omiljeni brend mnogih poznatih ličnosti i stalni „dobavljač“ seksi i drskih reklamnih kampanja, danas se ovaj brend smatra jednim od najuspešnijih na tržištu.

19. novembar je dan koji je značajan za sve ljubitelje brenda: na ovaj dan rođen je njegov osnivač Calvin Klein. Dizajner se povukao iz svog brenda još 2003. godine, ali je uspeo da pruži globalni doprinos istoriji mode. Upravo njega smatraju rodonačelnikom uniseks stila, upravo je on među prvima provocirao publiku provokativnim slikama modela…

Sve je počelo reklamnom kampanjom uz učešće mlade Brooke Shields 1980. godine, kada je zbog natpisa „Znate šta je između mene i mojih farmerki – tamo nema ničeg?” izbio pravi skandal (glumici tada nije bilo ni osamnaest godina).

Krajem 90-ih, ista sudbina čekala je reklamnu kampanju za donji veš Calvin Klein za decu i adolescente. Ništa manje uzbuđenje izazvala je fotografija „Tajna večera iz Klajna“, ponavljajući radnju istoimenog dela Leonarda da Vinčija. Kampanja je toliko povredila osećanja vernika da je Calvin Klein morao da donira milion dolara crkvi u znak izvinjenja i novčane kazne.

Međutim, ove (i mnoge druge) senzacionalne snimke, rođene zahvaljujući Kleinu i njegovom brendu, bolje je videti sopstvenim očima. Pa čak i ako ste (verovatno) već više puta gledali ove slike na bilbordima i sjajnim stranicama magazina, svakako ih vredi ponovo pregledati – radi hrabrosti i inspiracije.

Najnovije