Harper's Bazaar Srbija

Kako će izgledati putovanja u 2022? Spremite se za nešto sasvim drugačije

Sedam travel trendova na koje biste trebalo da obratite pažnju u ovoj godini.

Svima je jasno da kad se, ako se ikad, završi pandemija korona virusa, putovanja neće izgledati isto. Dok su u prihodi od turizma u 2020. bili nepostojeći, u 2021. barem se činilo da se stvari vraćaju u normalu, uz povremeno otkazivanje letova, pooštravanje i popuštanje kovid mera, obavezno pokazivanje kovid pasoša i potvrda o vakcinaciji. Ipak, postavlja se pitanje – hoćemo li ikad putovati kao pre? 

Istraživanja koja su sprovele turističke agencije, pokazuju da u 2022. neće biti toliko važno gde putujemo, već kako. Predstavljamo listu od sedam travel trendova za narednu godinu. 

 

I Workation

S obzirom na to da je tokom pandemije većina nas radila od kuće, u želji da pronađemo ravnotežu između privatnog života i posla, mnogi ljudi odlazili su da rade van mesta u kojem žive. Sigurno znate bar nekoliko ljudi koji su zamenili kancelariju u stanu nekom kućicom na planini ili su skoknuli do Fruške gore i obavljali posao iz nekog hotela sa spa ponudom. Mesec dana u inostranstvu sa lap-topom provelo je 24. 055 putnika iz 31 zemlje, prema istraživanju sajta booking.com, odnosno, niko od njih nije koristio godišnji odmor. Prema istraživanju iste kompanije, 73 odsto ljudi izjavilo je da u budućnosti želi da ima “work free” godišnje odmore. 

II Spontana putovanja

Pomisao da bukiraju last-minute putovanje u inostranstvo zastrašivalo je većinu putnika prošle godine, iz jednostavnog  razloga što su se pravila putovanja i ulazaka u zemlje menjala često. Ali, spontana putovanja će se definitivno popularizovati ove godine. Prema podacime firme The Out, koja rentira luksuzne automobile, između bukiranja hotela u nekom mestu i odlaska na putovanje prođe maksimum tri dana. Dvadeset odsto ljudi krene na put 24 sata nakon što bukira hotel. Takođe, sve više ljudi rentira električne automobile kad kreće na putovanja.

III Romantična putovanja

Pandemija je promenila i način na koji dejtujemo – bilo da imaju stalnog partnera ili su u stalnoj potrazi sa njim, umesto odlazaka u kafić ili restoran, većina ljudi je birala šetnju u parku (zbog restrikicija u vezi sa radnim vremenom uslužnih objekata). Mnogi očekuju da će na putovanju upoznati nove ljude, a sigurno pedeset odsto njih (prema podacima iz booking.com-a) kažu da se nadaju romansi na putovanju. Puovanja u potrazi za ljubavlju, ekspolodiraće u 2022. Pre nego što otputujete savladajte neku dejting aplikaciju jer na sve treba biti spreman. 

IV Relax putovanja

Da li je u pitanju obična kupka u luksuznoj sobi nekog fensi hotela ili spa u turskom hamamu, kad putuju, sve više putnika želi da priušti sebi relaksaciju tela i uma (što je totalno drugačije od putovanja od tri dana gde želite toliko toga da obiđete i vidite, pa se toliko izmorite da se sa puta vratite umorniji nego pre odlaska). U 2022. self-care putovanja biće vrlo popularna, a 66 odsto ljudi (dve trećine) izjavilo je za booking.com da nisu ni shvatali koliko su putovanja bitna za njihovo mentalno zdravlje, sve dok im nije bilo zabranjeno da se kreću van zemlje. Prema istraživanju koje je sproveo ovaj sajt 18 odsto ljudi na putovanjima želi da izađe iz svoje komfor zone, 55 da proba lokalnu kuhinju, a 35 samo da, jednostavno, čuje novi jezik.  

V Tech Talk

Tehnologija je bila ključni element u turizmu prošle godine, s obzirom na to da je većina putnika želela da sazna sve o zdravstvenim rizicima u zemljama u koje putuje, kao i o tome koliko su neka mesta bezbedna. Danas mnogi putnici žele sve da rade preko aplikacija – da rezervišu restorane, čitaju kritike, kupuju. Takođe, u procvatu je beskontaktno plaćanje (telefonom).

VI Briga za zajednicu

Briga za druge bila je u izuzetnom porastu tokom pandemije – setite se momenata kad smo izlazili na na terasu da aplaudiramo zdravstvenim radnicima, brinuli o starijim komšijama koji nisu izlazili napolje ili ljudima u izolaciji. Briga za druge neće izostati ni ove godine, a 58 odsto putnika koji koriste booking.com smatraju da je važno da njihovo putovanje doprinese lokalnoj zajednici zemlje u koju putuju, dok 29 odsto ispitanika, kad putuje negde, pročita nešto i o tome kako će njihov boravak u nekoj zemlji doprineti njenom turizmu.  

VII Carpe Diem

Ako nas je pandemija ičemu naučila, to je da treba da iskoistimo svaki trenutak života.  72 odsto ispitanika želi da putuje više ove godine i to ne samo van svoje zemlje već unutar nje, da otkiva lepote države u kojoj boravi. U porastu su vikend putovanja sa prijateljima, putovanja u grupama, hajking&bajking odmori, spa vikendi sa drugaricama, izleti na Fruškoj gori, posete vinarijama. Kakvo god putovanje da želite ili planirate ove godine, važno je samo da ne odustanete od njega. 

 

Tekst: Jelena M. 

Fotografije: Profimedia 

Najnovije