6 saveta za ubrzanje metabolizma

Nema strogih dijeta!

Kada se radi o gubitku kilograma, najčešće čujemo reč „metabolizam“. Koja je to čarolija koja nekima pomaže da jedu puno i ne dobijaju kilograme, dok drugi koriste stroge dijete i istovremeno ne izgube ni jedan gram?

Metabolizam je odgovoran za brzinu kojom naše telo hranu pretvara u energiju i troši je na održavanje vitalnih procesa i različitih aktivnosti. Shodno tome, što je veća stopa metabolizma, to više kalorija sagorevamo. Oštro ograničenje ishrane u ovom slučaju neće vam doneti ništa dobro: ne primivši potreban unos kalorija, telo će preći u režim uštede energije i početi da ih štedi „za crni dan“, a težina će rasti. Zbog toga je najoptimalniji način za mršavljenje, istovremeno održavajući uobičajenu ishranu i ne smanjujući količinu potrošenih kalorija, ubrzati metabolizam.

1. Jedite male obroke svaka 3-4 sata

Bolje je jesti često i malo. Ponesite sa sobom male grickalice: zdrave pločice, voće, povrće. I ne zaboravite na doručak: prvi obrok pokreće metabolizam.

2. Spavajte dovoljno

Nedostatak sna ne uzrokuje samo lošu koncentraciju i umor, već i spor metabolizam. To smanjuje nivo leptina, važnog hormona koji reguliše potrošnju energije i apetit, što dovodi do prejedanja. Stoga je zdrav san ključ dobrog zdravlja i pravilnog gubitka kilograma.

3. Pijte puno vode

Najvažnije pravilo, koje, ipak, mnogi ljudi zaboravljaju. Voda je jedan od glavnih učesnika u metaboličkom procesu u telu, stoga je važno poštovati režim. Pored toga, čaša vode pre obroka pomoći će vam da izbegnete da jedete previše. Ako ne možete da pijete običnu vodu, dodajte krišku limuna - to će dati lagan prijatan ukus.

4. Jedite zeleno povrće (kupus, spanać, brokoli) i limunsko voće: poboljšavaju varenje i ubrzavaju metabolizam, kao i zasićuju telo neophodnim vitaminima.

5. Pijte zeleni čaj

Sadrži kofein koji pojačava metabolizam i pomaže vam u mršavljenju. Pored toga, zeleni čaj tonira, smanjuje apetit i uklanja toksine iz tela.

6. Uključite trening snage

Oni će vam pomoći da smršate čak i efikasnije od kardio i trčanja. Posle teških fizičkih napora, telo troši ogromnu količinu energije na oporavak i rast mišićnih vlakana.

foto:sheerluxe.com

Pročitaj još