Kako je nastala kultna Guerlain bočica od saća?

U čast 170 godina čuvene Bee Bottle, osvrnuli smo se na neke od najzanimljivijih detalja bogatog nasleđa brenda

Spektakularni dizajn Aristida Najeana od murano stakla, sa isklesanim cvećem, posutim 24-karatnim zlatom, inspirisan je popularnom svadbenom tradicijom, nevestinog bacanja bidermajera

Među najstarijim kozmetičkim kućama na svetu, francuski Guerlain skoro dve stotine godina sinonim je za otmenost i luksuz. Kuću je osnovao parfimer Pierre Francois Pascal Guerlain, u Parizu 1828. godine. Sve do 1994. godine bila je u vlasništvu porodice Guerlain, kada je brend kupila francuska multinacionalna kompanija LVMH. Zaštitni znak i amblem kuće Gurelain je pčela, koja već sto sedamdeset godina krasi staklene prafemske bočice ovog prestižnog brenda. Bee Botlle (pčelinja bočica) je takođe neprestana inspiracija savremenim umetnicima, koji na svoj način reinterpretiraju kultnu bočicu od saća. Svaka je na svoj način spektakularna, umetničko delo, na čijoj izradi je utrošeno bezbroj sati rada.

BEE BOTTLE KAO IZVOR INSPIRACIJE: Begum Khan, turska umetnica, kreirala je izvanrednu pčelinju bocu, sa bubom u centralnom delu, koju krasi četristo četrdeset kristala i osam dragulja

KAKO JE PČELINJA BOČICA NASTALA

Prvobitno, Pierre Francois Pascal Guerlain pravio je personalizovane parfeme po želji svakog kupca, pre nego što je (1840) postao zvanični snabdevač belgijske kraljice. Trinaest godina kasnije (1853) nastala je prva pčelinja bočica Eau de Cologne Imperiale, osmišljene za caricu Eugeniju, u čast njenog venčanja sa carem Napoleonom III. Prepoznajući moć simbolizma, Guerlain je dizajnirao bočicu koja je spojila umetnost mirisa sa veličinom monarhije. Tokom vremena, Bee Bottle je postala trajni simbol luksuza. Pierre Francois je uživao tituli službenog parfimera Njegovog veličanstva, koju mu je dodelio car. Eau de Cologne Imperiale, predstavljen je u prepoznatljivoj bočici na kojoj je ugraviran carski grb, ukrašenoj pčelama, dugogodišnjim amblemom francuske imperije, ručno pozlaćene zlatom. Cilindrični dizajn boce inspirisan je stubom Napoleona I na Trgu Vandom u Parizu, koji se nalazi na samo par koraka od prvog Guerlainovog butika. Od trenutka kada je Guerlain postao zvanični parfimer carske porodice, počinje slavna istorija brenda. Tako je nastala legenda.

OMAŽ PRIRODI: Jedinstvena kreacija Céline Cléron, u kojoj se krije miris „Christened Bee Garden de Guerlain”, izrađena je
od porcelana sa delikatnim zlatnim elementima

„BEE BOTTLE” – INSPIRACIJA UMETNICIMA

Motiv pčele Napoleon je odabrao da predstavlja novu francusku dinastiju, pa je postao zaštitni znak i za prafimera Guerlaina. Pčelinja boca je trebalo da oslikava privrženost dvoru, ali i izuzetan predmet koji je naglašavao lepotu, krhkost i mladost carice. Pčele simbolizuju imperiju, ali i besmrtnost i vaskrsenje, što odražava moć koju je uspostavio Napoleon III i položaj carice Eugenie u Francuskoj.
S vremenom, Bee Bottle postaje izvor inspiracije savremenim umetnicima i stvaraocima. Tradicija i inovacija ne idu uvek ruku podruku, ali skoro dve stotine godina skromnog nasleđa i pažljive izrade kasnije, francuski luksuzni brend lepote Guerlain još uvek uspeva da ponovo osmisli, jedno po jedno veličanstveno delo. Među tim izuzetnim komadima je Be Bottle, prepoznatljivi komad koji slavi 170. godišnjicu. Da bi obeležio ovaj događaj, Guerlain je angažovao tursku umetnicu Begum Kiroglu, koja je dizajnirala raskošnu pčelinju bocu u limitiranoj seriji od četrdeset numerisanih komada, prikazavši u centralnom delu veličanstvenu bubu ukrašenu sa četiristo četrdeset kristala. Na ovoj jednolitarskoj boci nalazi se i osam dragulja inspirisanih palatom Topkapi u Istanbulu.

Turska dizajnerka je inače poznata po svojim mističnim istočnjačkim uticajima i sposobnost da transformiše pčele, bube i ptice u izuzetne komade nakita.

Poznati francuski umetnik, staklar, Aristide Najean povodom 170. godišnjice ikonične bočice osmislio je spektakularno izdanje Bee Bottle, takođe ograničene serije, po ceni od 27.000 dolara. Fantastična kreacija, predstavljena maja prošle godine, izrađena je od murano stakla, u kojoj se se nalazi Guerlain Le Bouquet de la Mariee miris, koji uključuje note cveta narandže, mošusa i vanile, inspirisan je venčanjem i običajem kada nevesta baca svoj buket. Cveće i zlatne pčele kao da se izlivaju iz flaše, dok je u sredini boce ponosno napisan datum njenog nastanka, 30. april 1853. godine.

SPOJ MIRISA I NAKITA: Arapska kaligrafija sa potpisom libanske dizajnerke Nadin Kanso, krasi ikoničnu flašu „Rêve d’Amour” parfema

LIRSKO SLAVLJE PRIRODE

Guerlain je povodom 170. godišnjice prepoznatljive boce pozvao i talentovanu umetnicu Céline Cléron da dizajniraju jedinstvenu kreaciju, otkrivajući eteričnu veličanstvenu baštu koja cveta oko Bee Bottla kao lirsko slavlje prirode. Izrađena od porcelana sa izuzetnim zlatnim elementima, ovo izvanredno umetničko delo učvršćuje filozofiju brenda doprinosa dugovečnosti i zaštiti biodiverziteta. Svaki, gotovo naturalistički, cvet napravljen je sa grančicama, svaka latica je ručno modelovana, a zatim se spajaju. U svakom cvetu nalaze se zlatni oprašivači, a tu su i pčele i leptiri. Umetnica ih je prikačila na graciozne stabljike od 24-karatnog zlata. Ova kreacija odražava Guerlainovu posvećenost održivosti, i na najdelikatniji način izražava brigu o zaštiti prirode. Parfem koji se krije u ovom umetničkom izdanju jedinstven je koliko i njegova ambalaža. Christened Bee Garden de Guerlain otvara se uzbudljivim akordom rabarbare umotane u blistavi neroli, suncem obasjani buket uparen sa snažnim akordom kedra i crnog čaja koji daje strukturu i intenzitet parfemu.

„Odabrala sam reč ljubav da pokažem svetu da uz nju možemo postići lepe stvari”, kaže Nadin Kanso, libanska dizajnerka nakita

Saradnja Guerlaina sa libanskom fotografkinjom i dizajnerkom nakita Nadin Kanso, u čast 170. godišnjice Bee Bottle, izrodila je više nego zanimljivu reinterpretaciju kultne boce. Ljubav kao tema dovela je do kreacije koja spaja umetnost parfimerstva sa savremenim nakitom. Ona svoju strast prema arapskoj kulturi vešto interpolira u svoje stvaralaštvo, što se oslikava i u ovoj pčelinjoj boci koju krasi mnoštvo kristala utkanih u 24-karatno zlato. Njen blistavi kaligrafski dizajn, za ograničeno izdanje od trideset Guerlain Bee boca, izgleda kao Vavilonska kula posvećena luksuzu i najčistijoj ljudskoj emociji. Reve d’Amour slavi i bliskoistočnu strast prema mirisima i kaligrafiji. Reč ljubav ispisana je arapskom kaligrafijom, ukrašena hiljadama dragocenih svetlucavih Swarovski kristala. Parfem Reve d’Amour miriše na mandarinu i petit grain sa belim cvetovima u srcu. Osnovne note su drveni kedar, ambreta i benzoin.

REMEK-DELO NAKITA: „Bouquet de la Cour” predstavlja oličenje umetnosti i elegancije koja definiše i „Guerlain” i „Chaumet”, kreatore ovog dela. Reč je o pravom vizuelnom spektaklu. Svetlucavu bocu krasi 336 pažljivo postavljenih dijamanata, izazivajući osećaj kraljevske raskoši

Još jedna izuzetna kreacija, u čast 170 godina pčelinje bočice, Bouquet de la Cour, rezultat je partnerstva Guerlaina sa brendom nakita Chaumet. U svojim ateljeima na Vandom trgu u Parizu, Chaumet je kreirao ukras za Guerlainovu bočicu koja je obavijena finom mrežom saća od zlata i dijamanata, povezana pomoću karakterističnog konca. Za stvaranje ovog dela, Chaumet je koristio 658 grama zlata i 336 okruglih dijamanata ukupne težine 55 karata. Bočica u poklopcu drži dijamantski prsten od dva karata – Chaumet je smislio mehanizam integrisan u poklopac koji otpušta komad nakita kada se pritisne. Ovaj briljantni dijamant ima 88 faseta, u poređenju sa 57 faseta tipičnih za briljantne dijamante. Zlatna ploča sa pčelicom inkrustiranom dijamantima pričvršćena je na prednju stranu boce. Bočica je dizajnirana da sadrži Guerlain miris po izboru potrošača. Prodaje se za 1,2 miliona evra. Slobodno možemo reći da je Bouquet de la Cour mnogo više od bočice, reč je o pravom remek-delu nakita koje simbolizuje najviše standarde francuske izrade i luksuza. Ovaj jubilarni komad oličenje je izvanrednog i svedočanstvo o izvrsnosti Guerlaina i Chaumeta.

MISIJA ZAŠTITE PČELA

Pored posvećenosti očuvanju tradicije i neprestanom usavršavanju mirisnih kompozicija, kao i ambalaže, Guerlain vodi veliku međunarodnu kampanju za zaštita pčela. Tokom tri dana, od 20. maja (Svetskog dana pčela ) do 22. maja (Međunarodnog dana biološke raznovrsnosti) pčela, Guerlain drugu godinu zaredom prikuplja sredstva za Guerlain For Bees Conservation Program, donirajući 20% od prodaje programu. U čast toga, brend je sarađivao sa umetnikom Tomašem Libertinyjem kako bi stvorio nikada ranije viđenu kreaciju: kultnu Guerlain pčelinju bocu pretvorenu u umetničko delo, koju su u potpunosti napravile pčele!
Zaštita biodiverziteta od velikog je značaja za Guerlain, koji ističe važnost edukacije o pčelama od najranijeg detinjstva, te organizuje predavanja na tu temu. Njihov program Žene za pčele ima cilj da obuči nove žene pčelare u Uneskovim rezervatima biosfere.

Prava magija leži u čepu boce. U njemu je skrivena dragocena tajna – unikatni prsten, ukrašen veličanstvenim dijamantom

U čast venčanja Napoleona III sa caricom Eugenijom, kreiran je miris „Eau de Cologne Imperiale”, sa ugraviranim amblemom Njenog veličanstva

PČELA KAO SIMBOL MOĆI

Venčanjem Napoleona III i carice Eugenije, 1828. godine, počela je uzbudljiva mirisna priča brenda „Guerlain”, koja i dalje traje

Bogata istorija kozmetičke kuće Guerlain je za poštovanje. Pre skoro dva veka, 1828. godine, Pierre François Pascal Guerlain otvorio je prvu Guerlain prodavnicu u ulici Rivoli u Parizu, gde je prodavao mirisne sapune i kozmetičke proizvode (uključujući tečnost za usne nazvanu Cvet ruža). Prvi iz legendarne dinastije parfimera, Pierre Francois počeo je da kreira mirise po meri za Parižane visokog društva, da bi 1840. godine otvorio glavnu prodavnicu u glamuroznoj Rue de la Paix. Njegov najpoznatiji klijent bio je francuski car Napoleon III i njegova supruga carica Eugenia, za koju je 1853. osmislio parfem Eau de Cologne Imperiale sa aromom citrusa u kombinaciji sa bergamotom i cvetom narandže. Ovaj tako osvežavajući Guerlain Cologne i danas je dostupan u pozlaćenoj bočici ukrašenoj pčelama, prepoznatljivim amblemom Napoleona III, a koji je postao zaštitni znak i samog brenda Guerlain. Inače, sama pčela je simbolizovala suverenitet i moć francuskog carstva. Titulu službenog parfimera Njegovog veličanstva, koju je Pierru Françoisu Pascalu Guerlainu dodelio car, donela mu je slavu, te su i druge kraljevske ličnosti postali njegovi klijenti – kraljica Victoria, španska kraljica Isabelle II i mnogi drugi. U vreme kada je luksuzna industrija Pariza cvetala, elegantna i ekstravagantna carica Eugenia uživala je sveopšte obožavanje i imala veliki uticaj i na modu, te su pod njenim uticajem veoma popularne bile krinoline i bolera. Inspirisala je brojne umetnike, te su mnoge parfemske kreacije posvećen njoj.

Tekst: Snežana Milošević
Fotografije: Guerlain, Profimedia, promo

Najnovije