
Kada je u martu ove godine objavljeno da Demna preuzima kreativno vođstvo kuće Gucci, bilo je jasno da modnu kuću čeka snažan zaokret. Njegova prva vizija, predstavljena kroz 38 lookova, ne pretenduje da bude zvanična kolekcija – to će uslediti tek u februaru – već manifest pravca u kom želi da odvede brend: bezrezervno seksi, ekstravagantno i provokativno.




Lookbook, koji je fotografisala Catherine Opie, predstavlja galeriju snažnih karaktera – od It-Girl i La Bombe do Introverta – okupljenih u „Gucci famiglia“. Svaki lik nosi prepoznatljiv identitet: plavi kaput od veštačkog krzna sa naglašenim rukavima, providnu večernju haljinu u printu logotipa, skraćenu kožnu jaknu kombinovanu sa niskim farmerkama ili srebrnu haljinu-cev za večernje izlaske. Kolekcija odiše glamuroznošću i dozom humora – muški bikini nesumnjivo će izmamiti osmeh – a istovremeno insistira na sofisticiranoj silueti koja prati liniju tela. Paleta boja je svedena i fokusirana, što jasno nagoveštava odmak od vizije njegovog prethodnika.

Demna je prethodnu deceniju proveo oblikujući identitet Balenciage, gde je eksperimentisao sa proporcijama, redefinisao kult celebriti kulture i modno komentarisao savremeni život – od luksuznih torbi koje izgledaju kao obične kese za kupovinu, do saradnji sa brendovima izvan tradicionalnih okvira mode. Upravo to iskustvo sada usmerava ka Gucci-ju.


Kolekcija „La Famiglia“ vraća se samim korenima brenda, oslanjajući se na narativ i kodove kuće, ali ih istovremeno reinterpretira. Simboli baštine – Bamboo 1947 torba i Horsebit mokasine – pojavljuju se u novim proporcijama, dok se Flora motiv otkriva i u tamnijoj, noćnoj verziji. GG monogram, inicijali osnivača Guccia Gucci-ja, nosi se bez zadrške, od glave do pete. Siluete se kreću od raskošnog pera-kaputa i nakita visoke mode do minimalističkih, senzualnih komada od najlonke koji prate telo poput druge kože.

Estetika „La Famiglie“ ujedno naglašava hedonizam i zadovoljstvo oblačenja. Glamur se prenosi i na mušku odeću, sa večernjim akcentima u providnim kompletima i crnim smoking kupaćim kostimima – novom interpretacijom ideje la dolce vita. Likovi poput Miss Aperitivo, L’Influencer, La Contesse ili Principessa grade mozaik identiteta, otkrivajući raznolike strane istog Gucci univerzuma.




„La Famiglia“ je, pre svega, studija „Guccinessa“ – suštine koja prevazilazi modu i postaje stav. To je početak novog poglavlja u kojem Demna brendu vraća teatralnost, ironiju i zavodljivost, postavljajući temelje za spektakl koji će svoju punu formu dobiti na pisti u februaru.
Foto: Courtesy of Gucci

