
Neke stvari su sigurne: volimo Valentino, a volimo i mačke. Ali da li ih volimo dovoljno da bismo dali više od 5.000 dolara za torbu u obliku iste? Valentino Garavani Le Chat de La Maison minaudière – torbica koja izgleda kao retro figurica iz pedesetih, sa sjajno oslikanim pastelima, ružičastim ušima i razrogačenim pogledom – najnoviji je viralni predmet iz modne kuće Valentino.
Dizajn potpisuje Alessandro Michele, u svojoj prvoj kolekciji za brend, prikazanoj u Parizu u februaru 2025. Kolekcija je nosila naziv Le Méta Théâtre des Intimités i bila je posveta ličnim svetovima, kiču i teatralnosti, što se savršeno ogleda upravo u ovom komadu.

Premijerno je viđena u rukama Maude Apatow, a ubrzo zatim i kod Colmana Dominga na gala večeri Akademskog muzeja, kod Charlotte Lawrence na dodeli Oskara, i na plavom tepihu Met Gale, gde ju je ponela Clairo. U svakom od ovih slučajeva, Valentino Garavani Le Chat de La Maison minaudière bila je fokus pažnje.


Torba je izrađena 3D štampom od najlona, zatim pažljivo ručno oslikana, a dolazi sa platinastim lančićem koji se po potrebi može ukloniti. Ima magnetnu kopču, a proizvođač upozorava da sadrži magnete i da se ne nosi u blizini medicinskih implantata. Ipak, najzanimljivija je sledeća rečenica sa zvaničnog Valentino sajta:
„Ovo nije igračka, već torba za odrasle. Držati van domašaja dece.“

Dimenzije torbe su 23 x 11 x 9,5 cm – dovoljno male da bude više umetnički objekat nego praktičan aksesoar. Ali upravo je u tome njena vrednost: Ova torba nije dizajnirana da bude korisna. Ona je poruka. Ironična, razigrana, ekscentrična – i istovremeno luksuzna. Vizuelno, podseća na suvenire, ali kroz Micheleovu estetiku, podignuta je na nivo visoke mode.


Poznat po svojoj opsesiji nostalgičnim simbolima, Alessandro Michele ovde još jednom koristi predmet iz svakodnevice da ispriča veću priču: o detinjstvu, o predmetima koji nas oblikuju, o tome kako se igra i sofisticiranost ne isključuju. Valentino Garavani Le Chat de La Maison minaudière je u tom smislu mnogo više od torbe – to je svedočanstvo o novom pravcu jednog velikog brenda, koji se ne boji da bude nežan, čudan i samouvereno drugačiji.
Foto: Profimedia, Valentino, Instagram
Tekst: Natalija Kunić