Luksuzni brendovi među "žrtvama" Covid-19

Koje su implikacije pandemije za luksuzne brendove i šta će dovesti do njihovog oporavka?

Poznate po svojoj otpornosti na svaki test, velike kompanije luksuzne robe šokirane su efektima pandemije koronavirusa, što će ostaviti duboke tragove u poslovnom modelu ovih divova.

Šta brojevi pokazuju?

“To je bez presedana. Nikada nismo bili u takvom šoku. Izlazimo iz izuzetnih godina rasta, pa je šok još snažniji”, rekao je Arnaud Cadart, menadžer u Flornoy & Associés. U ponedeljak je grupa LVMH, koja je na prvom mestu u svetu luksuzne robe i najveće kapitalizacije na francuskom tržištu akcija, objavila rezultate za prvu polovinu godine. Njena operativna marža, pokazatelj profitabilnosti, bila je fiksna na 9%, u poređenju sa 21% godinu dana ranije, pokazuju podaci. “Mislim da nikada nisam video tako negativan planetarni pad”, komentarisao je Jean Jacques Guiony, glavni finansijski direktor LVMH grupe Bernarda Arnaulta, koja uključuje 70 pod-kuća (Louis Vuitton, Fendi, Dior, Givenchy, Guerlain, Hennessy, Sephora…) Pad je bio nagli za sve velike kuće, koje su navikle na stalni rast.

Digitalna budućnost

Situacija je slična u italijanskim kompanijama: šestomesečna prodaja Salvatore Ferragamoa gotovo se prepolovila, a Prada je pala za 40%. Pored smanjenja troškova i podsticanja online prodaje, kompanije nemaju mnogo načina da se izbore sa krizom koja istovremeno utiče na njihova tržišta širom sveta.

“Moramo preduzeti mere predostrožnosti: smanjiti troškove, smanjiti ulaganja, zaštititi ključne zalihe”, rekao je Luca Solca, analitičar iz Bernsteina. Prema njegovom mišljenju, pandemija Covid-19 će ubrzati digitalizaciju, kao i integraciju u velike grupe malih ugostiteljskih preduzeća i kooperanata kako bi se obezbedila proizvodnja i ugostiteljstvo u budućnosti.

Pogled na Istok

“U kratkom roku vlada nesigurnost. Grupe čekaju povratak dinamike”, rekao je Arnaud Cadart iz Flornoy & Associés. “Čak i ako postoje pozitivni elementi iz Kine, u svim ostalim centrima potrošnje, Japanu, Evropi, SAD-u i naftnim zemljama, postoji čekanje.”

“Uprkos Covid-19, čini se da apetit kineskih potrošača prema evropskim luksuznim brendovima i dalje ostaje veoma visok”, rekao je analitičar Bernstein. “I izvan ovog „uskog grla“, u smislu investicija i tržišta, industrija luksuzne robe dugoročno ostaje velika potražnja. Ljudi to jednostavno moraju sebi da priušte i kupe luksuznu robu”, kaže on. Ali u samo nekoliko meseci, prinudno zatvaranje većine prodavnica i proizvodnih jedinica širom sveta, prouzrokovalo je gubitke u prodaji luksuznih brendova milijardama evra.

Divovi Kering i Richemont su videli da je njihov promet tokom aprila i juna na godišnjem nivou opao za 43% i 47%, dok je Hermesov promet opao za 41%. “To je kriza bez presedana. Moramo proći kroz oluju, ali smo dobro opremljeni”, rekao je Axel Dumas, Hermesov menadžer, kada su objavljeni polugodišnji rezultati.

harpersbazaar.gr

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.