Peščane dine umesto modne piste i donji veš umesto odeće u novoj kolekciji Saint Laurent

Anthony Vaccarello nam je pripemio virtuelno putovanje po Severnoj Africi.

Za predstavljanje svoje prolećno-letnje kolekcije kreativni direktor Saint Laurent-a Anthony Vaccarello pozvao nas je na putovanje (doduše virtuelno) severnom Afrikom - i ovaj izbor nikako nije slučajan. Ova regija je uvek bila od posebnog značaja za Yves Saint Laurent-a: rođen je u Alžiru, a kasnije se zaljubio u Maroko - i tamo je kupio neverovatno lep dvorac sa baštom, koji je ranije pripadao umetniku Jacques Majorelle.

Ogromne peščane dine bile su savršena scenografija i ozbiljan test za modele (pokušajte da hodate po pesku sa štiklama!) Vredelo je - sigurni smo da su svi gledaoci dobili neverovatno estetsko zadovoljstvo od gledanja. A za ovo modna kuća nije morala da troši novac i vreme gradeći neke impresivne ukrase - priroda je radila bolje od bilo kog scenografa. Vaccarello je uradio dobar posao - upoznao nas je sa omiljenim mestima osnivača modne kuće, napravio prelepu reviju i nije oštetio životnu sredinu jednokratnim strukturama.

U novoj kolekciji videli smo lepršave haljine sa perjem, blejzere, graciozne bluze sa mašnama oko vrata i gornje delove donjeg veša. Pažljivi gledalac će u kolekciji videti mnogo prikladnih i delikatnih citata iz arhive kuće. Postoje reference na prozirnu haljinu iz 1968. sa perjem marabua, safari odelo iz 1967. i saradnju sa umetnikom Claude Lalanne iz 1969., i kratke šortseve i krznene kapute iz kontroverzne kolekcije Liberation iz 1971. godine.

Nisu svi dizajneri sposobni da na odgovarajući način uklope impozantno nasleđe velikih kuća u trenutni kontekst - tako da se ova veština mora ceniti. U tome Anthony Vaccarello-u veoma pomaže pažljiva analiza. U postpandemijskom svetu to je kućna odeća i donji veš - zato nova kolekcija ima sasvim prirodne „reinkarnacije“ arhivskih predmeta u lanenom stilu i onih vrlo prozirnih haljina sa perjem - uostalom, toliko podsećaju na elegantne negliže haljine.

Generalno, dizajner zaslužuje najveće pohvale zbog svog poznavanja arhiva i razumevanja trenutne agende. A mi ćemo ponovo gledati njegovu reviju i iskreno uživati u neverovatnoj lepoti.

Pročitajte još

Pročitaj još