Harper's Bazaar Srbija

15 pitanja za Miju Knežević

Njen stil je jednostavan i otmen, u isto vreme ležeran i elegantan. Na njoj ćete uvek primetiti timeless odevne komade i dobar kolorit sa ponekim akcentom u jarkoj boji. U ekskluzivnom intervjuu za Harper’s Bazaar Srbija govori o biznisu, dnevnim navikama ali i modi iz druge perspektive. “Biti trendi danas je veoma uncool”, ističe Mija, devojka koja zna!

1.U kom gradu provodiš najviše vremena u poslednje vreme? 

Najviše vremena provodim između New Yorka i Londona od 2005-te godine.  

2. Kako je korona uticala na tvoj život? Da li se nešto promenilo u tvojim životnim navikama?

Ja svakako radim od kuće i treniram dosta napolju, tako da ovo nije bila prevelika promena za mene. Najteže mi je palo što ne mogu da idem u teretanu, muzeje, restorane jer sam dosta socijalno biće, mnogo volim da se družim sa ljudima. 

3. Koliko vodiš računa o zdravlju? Da li si opterećena zdravom ishranom ili ne brojiš sebi zalogaje?

Dosta računa vodim o zdravlju, volim zdravo da se hranim i da se super osećam svako jutro kad ustanem. Generalno jedem sve osim pizze, prženog, i previše belog brašna, jer sam primetila da se loše osećam posle toga. 

4. Deluje da voliš da se baviš sportom. Koju vrstu sporta radiš i koliko često vežbas?

Sport obožavam! Ceo život se bavim sportom, od malena sam bila jako aktivno dęte. Skijala sam, klizala, igrala odbojku i sprintovala na dosta visokom nivou. 

Trenutno radim strength training 3 x nedeljno I redovno trčim u parku. U Londonu i New Yorku postoji velika running community, svi trče u Hyde Parku i Central Parku. Sve moje bliske drugarice trče. 

5. Bez čega ne mozeš da zamislis nijedan svoj dan?

Bez New York Times-a, čitam njihov online portal redovno. Sekcija o tehnologiji, nauci i umetnosti su jako interesantne. 

6. Omiljeni modni brend? 

Trenutno Loewe i JW Anderson.

A inače Balenciaga. 

7. Kako je po tvom mišljenju korona uticala na svetsku modu? Sta nas čeka do kraja ove godine na svetskoj modnoj sceni?

Korona je jako uticala na sve industrije koje nisu essential. Mislim da je dosta brendova moralo da zatvori svoje biznise ili da nađe investitore kako bi preživeli četiri sezone sa opalom prodajom. Svakako, bredovi koji imaju dobro razvijen e-commerce business, a ne samo retail, su definitivno u boljoj poziciji trenutno.

8. Navedi nam jednu stvar o sebi koja svakoga iznenadi.

Ljudi koji me upoznaju mi uvek kažu kako su uvek mislili da sam jako hladna i nepristupačna, a onda se jako iznenade mojom druželjubljivošću i koliko sam ustvari veliki zajebant. Ta ozbiljnost i odgovornost mi je od oca, a mladalački duh i humor imam na majku. Imam mlade roditelje, pa je dosta toga prešlo na mene od njih. 

9. Kako provodiš slobodno vreme? Da li kuvaš?

Skoro sam radila online kurs na Harvard business school, to je super način da se provede slobodno vreme. Sem toga radim na svom start-up-u i čitam dosta. Jako sam radoznala, jako me zanima na koji način se svet upravo menja i kako se mlada generacija ponaša u ovom trenutku, na osnovu toga možemo da razumemo budućnost do neke mere. 

Što se tice kuvanja, da, počela sam prvi put u životu da kuvam u svojoj 33. godini za vreme korone. Muž mi je Italijan, on super kuva i svašta me je naučio. 

10. Da li sebe vidiš kao ‘business woman’? Koja vrsta biznisa te pokreće?

Vidim sebe kao preduzenticu, imati ideju i započeti svoj start-up kao žena je jako dobrodošlo na Zapadu danas. Investitori i private equity sve više ulažu u kompanije koje imaju female leadership. 

11. Da li posećuješ second hand shop-ove? Da li smatraš da je to u inostranstvu unosan biznis?

Posećujem redovno online The real real i 1st Dibs. To su najveće 2nd hand luxury platforme trenutno. Secondary luxury market je ogroman business u Americi, ljudi redovno kupuju i prodaju nošene luksuzne stvari.

12. Da li voliš enterijer? Koji stilski pravac ti je omiljeni kada je u pitanju opremanje doma?

Obožavam enterijer, italijanski namestaj iz 60-ih i 70-ih možete da vidite kad dođete kod mene. Radical design movement iz 60-ih iz Italije je pravac koj najviše volim. 

13. Zauvek omiljeni film?

Ima ih dosta, ali jedan od omiljenih je Get Shorty iz 1995 sa John Travolta i Rene Russo. Kad dođete kod mene kući, možete videti scene iz mojih omiljenih filmova uramljene po stanu. 

U spavaćoj sobi imam scenu u kojoj se Gene Hackman I John Travolta voze u kabrioletu, iz filma Get Shorty. 

14. Šta te u modi “zgražava”? Koji modni trend ti nikako ne leži?

Bela obuća i platforme sa plutom. To me apsolutno zgražava! Ja generalno ne volim da nosim trendy stvari, biti trendy danas je veoma uncool. 

Zašto bih nosila nešto što svi nose? To je veoma neoriginalno. Ako vidite da nešto svi nose, znajte da to nećete videti kod mene. Taj princip extremnog konformizma i ekploatacija potrošačkog duha je jako neinspirativan u današnjem dobu. 

15. Šta izdvaja tvoju Instagram stranicu od ostalih? Po čemu si jedinstvena?

Po tome što ne prati trendove, već kupujem ono sto mi se sviđa. Pošto sam kolekcionar mladih umetnika, CEO od Christie’s aukcijske kuće mi je dao super savet pre par godina “Buy only what you love”.

Tako da sam taj savet primenila i u svom ličnom odevnom stilu. 

Izvor fotografija: Instagram @mijaporter

Najnovije