#SAMODOĐI: Weekend Media Festival je najvažniji regionalni događaj bilo koje industrije

Intervju sa direktorom festivala Tomom Ricovim i Božom Skokom, stručnjakom za odnose s javnošću.

Dok se broje dani do početka najveće regionalne konferencije Weekend Media Festivala, veliki broj renomiranih učesnika iz  različitih područja i industrija kao što su mediji, odnosi s javnošću, IT, muzika, ekonomija i inovacije spremaju se polako za put u Rovinj. Stara tvornica duhana biće tradicionalni domaćin festivala koji se održava od 22. do 25. septembra pod sloganom #SAMODOĐI.

O očekivanjima od Festivala, njegovom značaju za region, često kontroverznim temama i planovima za budućnost, razgovarali smo s Tomom Ricovom, direktorom Weekend Media Festivala i programa, i Božom Skokom, stručnjakom za odnose s javnošću iz agencije koja učestvuje u organizaciji Festivala. 

Tomo Ricov, direktor Weekend Media Festivala i programa

Bliži se jubilarno 15. izdanje svima dobro poznatog Weekend Media Festivala. Kako izgleda festival danas u poređenju sa onim što je bio pre 15 godina?

Tomo Ricov: U neku ruku, dosta su slični. Ista ideja na kojoj je zasnovan prvi Weekend i danas se primjenjuje: zanimljivi ljudi na originalnoj lokaciji diskutuju o važnim društvenim temama i druže se u opuštenoj atmosferi.

Weekend često otvara i određene kontroverzne teme. Koji nas intrigantni sadržaji očekuju?

Tomo Ricov: Izbor je veliki – od kulture otkazivanja, preko tajni Mossada, sve do Web 3.0. i Metaverzuma.

Božo Skoko: Jedan od panela nosi naziv Vodimo li bitke naših baka?, a propituje trendove koji su sve prisutniji i na Zapadu, a tiču se ženskih prava. Presuda Roe vs Wade izazvala je brojne polemike u SAD-u, sve su to teme koje zahtevaju da se svi zajedno zapitamo što se to događa pod novim konzervativnim talasom koji neočekivano stiže sa zapada stiže i koje će biti posledice. Od zanimljivih predavača tu je Ghada Wali, prva Arapkinja koja je govorila u sedištu UNESCO-a, a Forbes ju je uvrstio na listu 30 Under 30.

U čemu se krije tajna dugovečnosti ovakvog događaja i šta, prema Vašem mišljenju, najviše privlači posetioce koji se neprekidno vraćaju u Rovinj?

Tomo Ricov: Festival ima ono što svi na takvim događajima traže – fenomenalnu atmosferu i odličan networking.

Božo Skoko: Raznovrsnost sadržaja i miks različitih područja i industrija poput gastronomije, muzike, marketinga, IT-a, psihologije i sporta ono su što krasi najveću regionalnu konferenciju koja svake godine okuplja sve više stručnjaka, kako s domaćeg, tako i s međunarodnog tržišta. Veoma je važno i da sve teme budu aktuelne i zanimljive za što veći broj posetilaca, ali i da se svaki posetilac vraći kući sa novim saznanjima i iskustvima.

Božo Skoko, stručnjak za odnose s javnošću

S obzirom na to da je Weekend postao svojevrsni brend u svetu komunikacija, medija i PR-a, po čemu se najsnažnije ističe na regionalnoj sceni?

Božo Skoko: Weekend je rođen kao sjajna ideja, ali iz godine u godinu je jačala njegova snaga, a najbolji promoteri su bili zadovoljni gosti i učesnici. Njihovo oduševljenje predavačima i zabavom, inspiriranost idejama i projektima, informiranost novim trendovima, zadovoljstvo susretima s kolegama iz regiona bili su najbolja garancija da će opet doći i pozvati saradnike i prijatelje. S druge strane, ono što se u startu činilo nemogućim preraslo je u jamstvo uspeha. A to je da smo na jednom mestu okupili stručnjake iz marketinške i PR industrije, novinare i predstavnike medija, ljude iz kreativne industrije, kulture i biznisa. Tržište je počelo brisati granice i stvarati sinergiju između svih ovih područja, a mi smo to prepoznali i pokušali ponuditi inspiraciju, ali i konkretne odgovore svima njima na pitanja koja se nameću. 

Tomo Ricov:  Weekend je najvažniji regionalni događaj bilo koje industrije.

Kako Weekend može dodatno ojačati kreativnu industriju budućnosti?

Božo Skoko: Ključ je u tome da više ne pratimo samo trendove i prezentujemo ih u Rovinju već, s obzirom na užurbano vreme u kojem živimo, uspešno predviđamo nove trendove i mogućnosti te nudimo odgovore na njih. Kreativna industrija ima sjajnu budućnost, što vidimo po rastu brojki na nivou Europske unije. Potrebno je samo vizije, mašte, energije, umreženosti sa svetom i uspeh je zagarantovan. Tim više što je ovaj deo Evrope, odnosno naši kreativni potencijali, i dalje neotkriveni. A svet je zasićen s puno sličnoga. Traži se nešto novo i originalno, autentično… A mi to možemo ponuditi. Naš cilj je da gosti sa Weekenda odu nadahnuti i inspirisani. Ako uzmemo u obzir da to radimo već 15 godina i da je svake godine kroz festival prošlo pet do deset hiljada gostiju jednostavnom računicom dođemo do preko 100.000 nadahnutih i sretnih ljudi koji će utjecati na svoje kolege, suradnike i industrije u kojima rade.

Tomo Ricov: Definitivno kvalitetnim sadržajem. Dolazak Golden Druma također je korak u pravom smeru.

Tekst: Promo 

Fotografije: Promo 

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.