Harper's Bazaar Srbija

#SAMODOĐI: Weekend Media Festival je najvažniji regionalni događaj bilo koje industrije

Intervju sa direktorom festivala Tomom Ricovim i Božom Skokom, stručnjakom za odnose s javnošću.

Dok se broje dani do početka najveće regionalne konferencije Weekend Media Festivala, veliki broj renomiranih učesnika iz  različitih područja i industrija kao što su mediji, odnosi s javnošću, IT, muzika, ekonomija i inovacije spremaju se polako za put u Rovinj. Stara tvornica duhana biće tradicionalni domaćin festivala koji se održava od 22. do 25. septembra pod sloganom #SAMODOĐI.

O očekivanjima od Festivala, njegovom značaju za region, često kontroverznim temama i planovima za budućnost, razgovarali smo s Tomom Ricovom, direktorom Weekend Media Festivala i programa, i Božom Skokom, stručnjakom za odnose s javnošću iz agencije koja učestvuje u organizaciji Festivala. 

Tomo Ricov, direktor Weekend Media Festivala i programa

Bliži se jubilarno 15. izdanje svima dobro poznatog Weekend Media Festivala. Kako izgleda festival danas u poređenju sa onim što je bio pre 15 godina?

Tomo Ricov: U neku ruku, dosta su slični. Ista ideja na kojoj je zasnovan prvi Weekend i danas se primjenjuje: zanimljivi ljudi na originalnoj lokaciji diskutuju o važnim društvenim temama i druže se u opuštenoj atmosferi.

Weekend često otvara i određene kontroverzne teme. Koji nas intrigantni sadržaji očekuju?

Tomo Ricov: Izbor je veliki – od kulture otkazivanja, preko tajni Mossada, sve do Web 3.0. i Metaverzuma.

Božo Skoko: Jedan od panela nosi naziv Vodimo li bitke naših baka?, a propituje trendove koji su sve prisutniji i na Zapadu, a tiču se ženskih prava. Presuda Roe vs Wade izazvala je brojne polemike u SAD-u, sve su to teme koje zahtevaju da se svi zajedno zapitamo što se to događa pod novim konzervativnim talasom koji neočekivano stiže sa zapada stiže i koje će biti posledice. Od zanimljivih predavača tu je Ghada Wali, prva Arapkinja koja je govorila u sedištu UNESCO-a, a Forbes ju je uvrstio na listu 30 Under 30.

U čemu se krije tajna dugovečnosti ovakvog događaja i šta, prema Vašem mišljenju, najviše privlači posetioce koji se neprekidno vraćaju u Rovinj?

Tomo Ricov: Festival ima ono što svi na takvim događajima traže – fenomenalnu atmosferu i odličan networking.

Božo Skoko: Raznovrsnost sadržaja i miks različitih područja i industrija poput gastronomije, muzike, marketinga, IT-a, psihologije i sporta ono su što krasi najveću regionalnu konferenciju koja svake godine okuplja sve više stručnjaka, kako s domaćeg, tako i s međunarodnog tržišta. Veoma je važno i da sve teme budu aktuelne i zanimljive za što veći broj posetilaca, ali i da se svaki posetilac vraći kući sa novim saznanjima i iskustvima.

Božo Skoko, stručnjak za odnose s javnošću

S obzirom na to da je Weekend postao svojevrsni brend u svetu komunikacija, medija i PR-a, po čemu se najsnažnije ističe na regionalnoj sceni?

Božo Skoko: Weekend je rođen kao sjajna ideja, ali iz godine u godinu je jačala njegova snaga, a najbolji promoteri su bili zadovoljni gosti i učesnici. Njihovo oduševljenje predavačima i zabavom, inspiriranost idejama i projektima, informiranost novim trendovima, zadovoljstvo susretima s kolegama iz regiona bili su najbolja garancija da će opet doći i pozvati saradnike i prijatelje. S druge strane, ono što se u startu činilo nemogućim preraslo je u jamstvo uspeha. A to je da smo na jednom mestu okupili stručnjake iz marketinške i PR industrije, novinare i predstavnike medija, ljude iz kreativne industrije, kulture i biznisa. Tržište je počelo brisati granice i stvarati sinergiju između svih ovih područja, a mi smo to prepoznali i pokušali ponuditi inspiraciju, ali i konkretne odgovore svima njima na pitanja koja se nameću. 

Tomo Ricov:  Weekend je najvažniji regionalni događaj bilo koje industrije.

Kako Weekend može dodatno ojačati kreativnu industriju budućnosti?

Božo Skoko: Ključ je u tome da više ne pratimo samo trendove i prezentujemo ih u Rovinju već, s obzirom na užurbano vreme u kojem živimo, uspešno predviđamo nove trendove i mogućnosti te nudimo odgovore na njih. Kreativna industrija ima sjajnu budućnost, što vidimo po rastu brojki na nivou Europske unije. Potrebno je samo vizije, mašte, energije, umreženosti sa svetom i uspeh je zagarantovan. Tim više što je ovaj deo Evrope, odnosno naši kreativni potencijali, i dalje neotkriveni. A svet je zasićen s puno sličnoga. Traži se nešto novo i originalno, autentično… A mi to možemo ponuditi. Naš cilj je da gosti sa Weekenda odu nadahnuti i inspirisani. Ako uzmemo u obzir da to radimo već 15 godina i da je svake godine kroz festival prošlo pet do deset hiljada gostiju jednostavnom računicom dođemo do preko 100.000 nadahnutih i sretnih ljudi koji će utjecati na svoje kolege, suradnike i industrije u kojima rade.

Tomo Ricov: Definitivno kvalitetnim sadržajem. Dolazak Golden Druma također je korak u pravom smeru.

Tekst: Promo 

Fotografije: Promo 

Najnovije