5 razloga zašto treba uključiti korijander u svoju ishranu

Prednosti za celo telo!

Korijander je veoma sličan peršunu, ali ima izražen ukus limuna koji mnogi ljudi ili vole ili mrze. Zašto bi ovu biljku trebalo da uključite u svoju ishranu?

Korijander je bogat korisnim elementima u tragovima

Kao i mnoštvo zelenih lisnatih biljaka, i korijander je bogat fitonutrijentima, vitaminima, mineralima i elementima u tragovima koji deluju protivupalno. Takođe je pun vitamina A, C, E, K, kalcijuma, gvožđa, magnezijuma i kalijuma. Dodajte ovo povrće u koktele, supe, čorbe, guacamole, salate i još mnogo toga.

Oslobađa od teških metala

Jedno od jedinstvenih svojstava korijandera je sposobnost uklanjanja teških metala kao što su živa, aluminijum, arsen i olovo iz tela. Mnogi od ovih metala se akumuliraju u telu zbog svog prisustva u ribi i vodi za piće. Korijander sadrži supstancu koja se vezuje za toksične metale i izbacuje ih iz našeg tela. Još jedan dobar razlog za dodavanje korijandera ribi, posebno tuni i drugim vrstama na višim nivoima prehrambenog lanca.

Kontrola šećera u krvi

Korijander je takođe poznat kao biljka koja pomaže u smanjenju šećera u krvi, poboljšanju osetljivosti na insulin i povećanju nivoa lipida (triglicerida). Neki istraživači čak dokazuju da korijander može biti lek za dijabetes kada se redovno jede.

Smirujući efekat

Korijander takođe smiruje živce, ublažava anksioznost, opušta telo i poboljšava san. Neka istraživanja sugerišu da ekstrakt korijandera može pružiti iste smirujuće efekte kao diazepam bez štetnih neželjenih efekata. Međutim, da biste postigli ove prirodne sedativne efekte, moraćete da pojedete prilično veliku količinu korijandera, što možda nije najbolje rešenje.

Pomaže u lečenju trovanja hranom

Da biste se rešili trovanja hranom, možete koristiti veliku količinu korijandera. Sadrži antibakterijsko jedinjenje koje se bori protiv salmonele, dizenterije, kolere i listerije, patogena koji se prenose hranom i mogu izazvati teške bolesti, povraćanje i dijareju.

foto:hb.ru

Pročitajte još

Pročitaj još