Chanel, Dior, Schiaparelli! Sve što treba da znate o nedelji visoke mode u Parizu

Ovogodišnaja nedelja visoke mode u Parizu apsolutno opravdava stav Pariske privredne komore po kojoj samo određene modne kuće imaju tu privilegovanu mogućnost da stvaraju magiju zvanu visoka moda.

Uzmemo li u obzir nedelju visoke mode u Parizu zaista možemo da steknemo utisak da se modni svet ponovo vraća u normalu. Sa 15 revija u kalendaru kvota je duplirana u odnosu na prošlu godinu, što je čini reinkarnacijom nekih prošlih divnih godina.

Šta je to što smo videli i šta nas još očekuje? Lista je finalna i tu je. Pored spektaklarne revije modne kuće Schiaparelli, senzualnog Dior-a, retro vajba Ulyana-e Sergeenko, i na ovu temu neprevaziđenog Chanel-a, nestrpljivo očekujemo i Alexandre-a Vauthier-a, Alexis Mabille, Fendi, Imane Ayissi, Jean Paul Gaultier-a, Stéphane Rolland, Valentino-a, Viktor & Rolf-a, Yuima Nakazato i druge.

U iščekivanju predstojećih runway-a vratimo se na ono što smo videli. Od čuvene modne kuće Schiaparelli ništa manje nismo ni očekivali. Daniel Roseberry nastavlja tradicionalno da koristi motive iz raznih kultura u svojim kreacijama. Pod nazivom “doba discipline” Roseberry je strvorio kolekciju koja se sastoji samo od tri boje: crne, bele i zlatne. Inspirisan mitologijom, Roseberry-jeva najnovija kolekcija definicija je elegantno suzdržanog luksuza. Magičan i eteričan efekat zaista nije izostao.

Sa druge strane, bez obzira što je ovogodišnja revija visoke mode brenda Dior održana u vrtovima Pariskog Muzeja Rodin, što je složićete se tipično francuski, srce kreativne direktorke Maria-e Grazia-e Chiuri bilo je u Indiji. Ovom kolekcijom želela je da skrene pažnju na Indijske veštine, talentovane indijske zanatlije koji, kako ističe, sa istim znanjem i stručnošću kao i dužinom tradicije, vezu kao Francuzi i Italijani. Dakle, zaključak je da ovo kulturno nasleđe definitvno ne pripada samo Evropi. Dok kolekcija odiše jednostavnošću, tepiserije na zidovima umetnika Madhvi Parekh-sa oslonjene su na narodnu umetnost, seoske zanate i simbole ženske energije.

Ruska dizajnerka Ulyana Sergeenko glavne motive za svoju kolekciju pronašla je u art deco-u podsećajuči na samopouzdanje i optimizam 20-tih godina prošlog veka. Inspirisana sovjetskom slikarkom Lyubov-om Popova-om, Sergeenko je prilagodila kubističke art motive u čipkaste korsete, šare i siluete. Interpretacija geometrijskih motiva u vidu pompona, broševa i kapa za kupanje, prožima gotovo sve look-ove.

U galeriji pred vama nalazi se selekcija koja apsolutno opravdava pravila Pariske privredne komore, po kojoj samo mali broj modnih kuća ima pravo da se bavi visokom modom, dok je termin haute couture zakonom zaštićen. 

Piše: M.K.

Photo: Profimedia

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.