Haos i harmonija u novoj kolekciji Comme des Garcons

Koronavirus je preokrenuo svet mode. Ove sezone, Nedelje mode ne samo da su promenile format, već su se i vremenski veoma produžile – formalno je raspored revija bio zatvoren pre dve nedelje, ali nove kolekcije tu nisu završile. Prateći Stellu McCartney i Lanvin, Rei Kawakubo je odlučila da napusti raspored i svoju novu kolekciju predstavi kasnije. Pored toga, prvi put posle 39 godina – ne u Parizu, već u rodnom Tokiju.

Nećemo tvrditi da u tome postoje bilo kakva strateška razmatranja, ali praktična – sigurno postoje. Bilo bi nemoguće održati reviju u Parizu uz učešće same Kawakubo, a ona definitivno nije bila navikla da se oslanja na volju sudbine i drugih ljudi. Stoga su se poznate dekonstruisane haljine Comme des Garcons tako neočekivano vratile kući – tamo gde su nastajale svih ovih godina (sedište brenda i dalje se nalazi u Japanu). Sama dizajnerka je priznala da je polazna tačka u stvaranju stvari za novu sezonu za nju bio osećaj disonance. Teško je tačnije opisati sve što se trenutno događa u svetu. Međutim, osećaj kontrasta i disonance uvek je bio vrlo karakterističan za kolekcije Comme des Garcons. Celokupna estetika brenda izgrađena je na dihotomijama i kombinaciji nespojivog: muškog i ženskog, starog i novog, mode i panka, Evrope i Azije. Namerno ostarele tkanine ispunjavaju dragocene ručno izrađene tehnike, dok pank susreće nežnu modu. Dakle, estetika brenda savršeno opisuje duh sadašnjeg vremena – čudan i kontradiktoran. Ovo raspoloženje prožimalo je čitavu novu reviju. Crveno osvetljenje na modnoj pisti jasno je nagoveštavalo osećaj teskobe i straha koji svi danas doživljavamo. A slike Mikija Mausa i srca iz logotipa linije Comme des Garcons PLAY bile su odgovorne za potpuno kontrastni osećaj dečje lakoće i infantilizma.

Sve haljine citirale su modu iz 1950-ih sa njenim bujnim krinolinama, ali sve su bile dekonstruisane i iskrivljene – na uobičajeni način za Rei Kawakubo. Takođe su umotane u slojeve guste plastične folije – ovde možete videti kontrast ručnog rada krojača sa masovnom proizvodnjom sintetike i svojevrsnu izjavu na temu ekoloških problema. Bilo kako bilo, ovo pomalo haotično raspoloženje savršeno se uklapa u sve što se događa na svetu – i stoga izgleda neverovatno skladno ovde i sada. Inače, ovo je još jedna podvojenost – haos i harmonija, koji se nikada nisu tako zamršeno isprepleli. Na kraju krajeva, živimo u teškom, ali istovremeno – vrlo zanimljivom vremenu. 

 

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.