Harper's Bazaar Srbija

Gucci haljina od 3.500 dolara napravila je pravu buru

Ona zapravo nije namenjena ženama!

Narandžasta karirana haljina ima za cilj da „poremeti toksične stereotipe koji oblikuju muški rodni identitet“.

Ove godine, rodno neutralna odeća sve više se stavlja u prvi plan. Louis Vuitton je nedavno osmislio rodno neutralnu kolekciju proleće/leto 2021, a sve veći broj luksuznih kuća, kao što su Marc Jacobs i Stella McCartney, osmislili su sopstvene poliseksualne i uniseks kolekcije.

Italijanska modna kuća Gucci, poznata po svojim vintage komadima, predstavila je narandžastu kariranu haljinu za muškarce, koja se prodaje po ceni od 3.530 američkih dolara u nadi da će „poremetiti toksične stereotipe koji oblikuju muški rodni identitet“.

Haljina sa kragnom, sedefastim dugmićima i satenskom mašnom prepuna je stereotipno „ženskih“ elemenata, ali namenjena je muškarcima.  Inspirisana je grunge izgledom iz ’90 -ih i stilizovana je sa pocepanim farmerkama – sa naglaskom na svestranost. Pored narandžaste haljine, brend Gucci nudi i haljine za muškarce sa drugačijim otiskom.

Međutim, neki korisnici na Twitter-u prihvatili su se pojma ekskluzivnosti zbog visoke dizajnerske cene predmeta. „Poruka koju bi ova haljina trebalo da širi je samo komercijalni trik kojim se gura obična odeća po neadekvatno visokoj ceni. Da bismo pobijali stereotipe, nisu nam potrebni luksuzni brendovi, možemo ih slomiti i noseći jednostavnu odeću“.

Bez obzira na slučaj, Gucci je sigurno doprineo da se sve više govori o identitetu i modnim stereotipima.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Gucci Official (@gucci) onOct 6, 2020 at 2:00pm PDT

Najnovije