Političke parole i hiper-volumen u novoj kolekciji Vetements

Život posle Demne Gvasalie.

Kako se brend dalje razvija nakon odlaska tvorca? Ovo je uvek otvoreno pitanje.

Situacija može pratiti bilo koji scenario. U uspešnim slučajevima postoji osoba (obično iz internog tima) koja dobro oseća i razume već formiranu estetiku – i na njoj pažljivo nadograđuje neke nove elemente, postepeno uvodeći nešto novo. U drugim slučajevima, kurs se dramatično menja – novi kreativni direktor (ili dizajnerski tim) demonstrativno prekida sve veze sa prošlošću, sagoreva sve mostove i na pepelu gradi lice novog brenda. Ovaj pristup se može pokazati komercijalno uspešnim, ali rizikuje da uplaši svu lojalnu klijentelu. I, konačno, postoje trenuci kada se praktično ništa ne menja – kao da niko nigde nije otišao.

Kada je Demna Gvasalia najavio odlazak iz Vetements-a, mnogi su se pitali na koji način će se brend sada razvijati. Strahovi su bili opravdani: iako se usredsredio na činjenicu da je ovo plod rada tima, njegova figura u prilično kratkom vremenskom periodu postala je gotovo kult. Bilo je to jedno od onih vremena kada je lični brend neraskidivo povezan sa korporativnim – i nije poznato može li jedan postojati bez drugog.

Posle dve kolekcije nakon pauze, postaje jasno: Vetements je izabrao treći scenario. Ništa se bitno nije promenilo. Na nalogu brenda na Instagramu, premijera kolekcije najavljena je fotografijom sa natpisom „Fuck the past“, koja je trebalo da znači neku novu prekretnicu i, uopšte, nešto radikalno novo i sveže. Ali da budemo iskreni, ovo se nije dogodilo.

 

Svi elementi koje su ljubitelji brenda odavno voleli su tu: poigravanje stereotipima, majice i duksevi sa političkim sloganima, reference na 2000-e i 90-e, hipertrofirani volumen, ogromna ramena, čizme i elementi dekonstrukcije. Generalno, nova kolekcija (inače, najveća u istoriji brenda: 165 look-ova!) više liči na kolekciju najboljih hitova nego na obećani početak nove ere.

Ali možda je tako najbolje? U svakom slučaju, odani ljubitelji svog stila mogu biti mirni: sve je na svom mestu.

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.