Harper's Bazaar Srbija

Šta možemo da očekujemo u modi 2023. godine

Prve kolekcije novih kreativnih direktora, filmovi, izložbe i još mnogo, mnogo toga

Modna godina, kao i obično počinje Nedeljom muške mode koja se tradicionalno održava u Firenci, a nakon toga imaćemo prilike da vidimo sve ostale ready-to-wear kolekcije po standardnom kalendaru koji svoje odbrojavanje započinje od 10 februara, kada će američki modni kreatori krenuti u predstavljanje svojih kolekcija.

Međutim, nama su pažnju privukle još neke najave koje će se dogoditi do kraja ove kalendarske godine.

Prva, i možda najisčekivanija, jeste prva kolekcija za Burberry koju će u Londonu predstavidi Daniel Lee. Još otkako je ova vest buknula na internetu, pritisak koji modni entuzijasti vrše nad očekivanjima koja imaju od Leea, su enormna. Na svu sreću, mislimo da Daniel nije neko ko će se uplašiti prevelikih očekivanja, i da će ovog februara opravdati sva očekivanja koja modna zajednica ima od njega.

Nakon toga, očekuje nas nova Gucci, kolekcija za koju ne znamo ko će potpisati s obzirom da je Alessandro Michele napustio kormilo ovog italijanskog giganta. Pored Guccia, i u Parizu se stvara veliki pritisak i to na Louis Vuitton zbog nepoznatog naslednika Virgila Abloha.

Mnoge modne izložbe će obeležiti 2023. Među njima su: Virgil Abloh: The Codes c/o Architecture, Gabrielle Chanel: Fashion Manifesto, Africa Fashion, Iris Van Herpen retrospective, Karl Lagerfeld: A line of beauty i Gianni Versace retrospective.

Pored toga, još jedna stvar koju možemo očekivati biće neverovatne lokacije modnih revija po uzoru na onu koju je Kim Jones osmislio za Dior mušku kolekciju koju je predstavio ispred piramida u Kairu. Inspirisani njime, ne možemo a da ne pretpostavimo da će se i drugi brendovi potruditi da svoje zvanice ostave bez daha.

I za kraj godine, nešto potpuno (ne)očekivano. Metverse Fashion Week. Bilo je pitanje kada će se moda preseliti u virtuelni svet, a izgleda da će se to dogodit i pre nego što smo mislili. Prema Leanne Elliott Young, izvršnoj direktorki “Instituta za digitalnu modu”, ova metapromena će se samo nastaviti. „Kako termin metaverzum postaje sve više mejnstrim, videćemo da se energija seli sa marketinga i PR-a u digitalin svet Metaversa. Brendovi će morati da počnu da se udružuju sa kompanijama koje su fokusirane na Web3 platformama kako bi zadržali vrednost u digitalnoj eri”. Datum još uvek nije potvrđen, ali znamo da će ono što se bude prikazalo mnogi zaljubljenici u modu jedva čekati da obuku na svog avatara.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lorena Bello (@studiolobe)

Tekst: A. N.

Foto: Profimedia

Najnovije