Harper's Bazaar Srbija

Šorts od crvenog satena koji je srušio Teslin sajt

Još jednom Elon Musk  dokazuje da se sve može prodati dok god je to dostojno internet mima.

Elon Musk je 5. jula 2020. objavio tvit i podelio sa svojih 36,6 miliona pratilaca da predstavlja Teslin kratki šorts od crvenog satena sa natpisom “S3XY”, na poleđini i zlatnim Teslinim logotipom izvezenim na donjoj ivici. U kratkom opisu, kupci se pozivaju da u šortsu “proslave leto, trče poput vetra, opuste se uz bazen ili u udobnosti svog doma tokom cele godine”.

Cena šortsa, navedena u sledećem tvitu iznosi 69.420 dolara. Tri minuta kasnije objavljen je novi tvit Muska: “Pokvarili ste sajt.” Sedam minuta kasnije, „Teslin kratki šorts je rasprodat“.

 

Ako je takav proizvod bio toliko uspešan, to sigurno nije iz razloga kao što su ikoničnost i ekskluzivnost. Musk je prodavao ovaj šorts kao što je prodavao svoje bacače plamena nazvane “Not a Flamethrower” pre mnogo godina, iskoristivši apsurdnost same ponude. Drugim rečima, svaki detalj objavljivanja (kao i svaki detalj Muskovog javnog života, od njegovih ludih intervjua do imena kojim je njegov sin kršten) je tako ekstravagantan i, sa stanovišta internet pop kulture, tako sličan mimovima da samo iskustvo kupovine postaje zabavno i čini kupca delom opšte šale.

Ista priča stoji oko cene proizvoda, koji bi inače koštao između 15 i 30 evra. Sve je deo šale – a šala je naizgled toliko uspešna da su šortsevi rasprodati u roku od nekoliko minuta. Ali, ovog puta se ekscentrični milijarder ruga onima koji su se kladili na pad cene deonica Tesle.

Elon Musk je savršen primer kako se u današnjoj internet kulturi vlasnici i brendovi mogu idealno preklapati. Tesla Shorts, kao i „Cybertruck“ i „Flamethrower“, skuplje su igračke od komercijalnih proizvoda: opstanak Tesle i njene sestrinske kompanije po imenu, opet sa puno humora, „Boring Company“ se zasigurno ne zasniva na prodaji mercha. Očito je da se Muskovi različiti poslovi ne baziraju na apsurdnosti: razlog zbog kojeg milijarder može priuštiti takve šale je upravo u tome što je njegov osnovni posao vođen ledenim (ako ne i ciničnim) preduzetničkim duhom. Ali ove ekstravagancije daju Tesli i Musku nešto mnogo vrednije od godišnjih dividendi i prihoda: reputaciju.

Ljudi kupuju Tesline proizvode iz drugih razloga, a ne zbog finansijskih performansi i perspektiva. Pored njegovih pritužbi na mere karantina, koje je on nazvao “fašističkim” i na njegove povremene poruke na Twitteru, može se reći da skoro ništa od onoga što Musk radi u javnosti ne poseduje privid ozbiljnosti – i upravo to mu omogućava da prodaje čitavu liniju šortseva po više nego udvostručenim tržišnim cenama u roku od sedam minuta.

Zahvaljujući Musku, umetnost marketinga i trolinga postala je jedno: najprodavaniji više nije najbolji proizvod, već onaj koji je „meme-worthy“.

nssmag.com

Najnovije