Valentino kampanja za jesen/zimu 2025. pretvara toalet u scenu

Crveni toalet sa Valentino revije u Parizu se vraća, ovog puta kao pozornica...

Moda je oduvek bila stvar performansa. Način na koji sako menja držanje ili haljina preoblikuje ulazak u prostoriju – to je teatar, prosto i jednostavno. Intimnost se, s druge strane, često zamišlja kao duboko privatna stvar: nešto skriveno, krhko, tiho sklonjeno iza scene. Za Valentino FW25 kampanju kreativni direktor Alessandro Michele preokreće taj scenario.

Crveni toalet sa Valentino revije u Parizu se vraća, ovog puta kao scena za Le Méta Théâtre Des Intimités, kampanju koja tretira WC kao pozornicu za privatne trenutke na očigled svih. Fotografisao ga je Glen Luchford, a fotografije pomeraju priču FW25 ka kinematografiji.

Sa Le Méta Théâtre des Intimités, on sugeriše da intimnost nije odsustvo performansa, već performans sam po sebi – slojevita, beskrajna predstava u kojoj se lični identitet stalno oblači, svlači i ponovo razotkriva. Ideja crpi koliko iz filozofije, toliko i iz mode. „Najdublja stvar kod čoveka je njegova koža,“ napisao je pesnik i filozof Paul Valéry – stih koji se provlači kroz kampanju poput refrena.

Ovde intimnost nije nešto netaknuto ili odvojeno od spektakla života. Michele je zamišlja kao pozorište: scenu na kojoj su autentičnost i artificijelnost nerazdvojive. Svaki gest, svaki izbor odeće, postaje deo trajnog performansa identiteta. Scenografija? Javno kupatilo – na prvi pogled obično, ali predstavljeno kao čudno i filmsko. Ogledala umnožavaju ličnost u beskonačne verzije. Oblačenje i svlačenje više nisu rutina, već ritual: čin oblikovanja identiteta u prostoru koji je i intiman i izložen.

To je Michele u svom najpolitičnijem izdanju – pretvarajući svakodnevno mesto u scenu koja briše granice između unutrašnjeg i spoljašnjeg, muškog i ženskog, istine i performansa.

Kampanja snagu crpi i iz svoje eklektične postave, odabrane da otelotvori mnoštvo oblika intimnosti. Modeli se kreću kroz senovite, filmske kadrove; atmosfera je namerno uznemirujuća, lišena uglađenosti tradicionalnih luksuznih vizuala. Umesto toga, Valentino nudi nešto sirovo, nabijeno i dovoljno nelagodno da ostane u sećanju.

To je kampanja koja odbija pasivno gledanje. Od vas se traži da gledate pažljivije, da preispitate: ko smo mi, zapravo, kada svaki sloj koji skinemo otkriva samo još jednu vrstu maske? Ova sezona je takođe o subverziji. Smeštanjem intimnosti u toalet – prostor ranjivosti i transformacije – Valentino odbacuje ideju intimnosti kao čistote, insistirajući umesto toga na intimnosti kao konstrukciji.

Valentino svoju priču gura dalje od same površine odeće. FW25 kolekcija se ne nosi samo – ona se postavlja na scenu. I možda je baš to poenta: odeća nije samo ono što oblačimo, već način na koji izvodimo ono što jesmo.

Foto: Valentino

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.