Ponovo se otvara muzej Carnavalet u Parizu

Obnovljen je modernom aurom!

Godine 2016. arhitektonski studio Snøhetta i Chatillon Architects preduzeli su arhitektonsku obnovu jednog od najistaknutijih muzeja u Francuskoj: Istorijskog muzeja Carnavalet.

Carnavalet površine 3.900 m2 nalazi se u trećem arondismanu Pariza, u istorijskom i živahnom kvartu Marais i najstariji je od svih pariskih muzeja, a pre zatvaranja zbog obnove 2016. godine, muzej je svake godine posećivalo više od 400.000 posetilaca.

Muzej Carnavalet rezultat je spajanja dve važne zgrade, hotela Carnavalet, koji je 1655. godine dovršio poznati arhitekta Francois Mansart i susednog hotela Le Peletier de Saint-Fargeau, izgrađenog 1688. godine prema planovima arhitekte Pierre Bulleta. Od sredine 1800-ih, muzej Carnavalet je registrovan kao "Monument Historique" zbog svog značaja za arhitektonsku i kulturnu baštinu Francuske.

Zbog svog istorijskog značaja, celokupan dizajn muzeja razvijen je u tesnoj saradnji sa naučnim i kulturnim timovima muzeja, kao i širokim spektrom stručnjaka grada Pariza. Renoviranje poštuje izvorne karakteristike zgrade i obnavlja ih, zadržavajući trenutne standarde i poboljšavajući celokupno iskustvo muzeja za sve posetioce. Ovo su postigli stvaranjem intuitivnog putovanja kroz muzej, dvorišta i bašte, ali i prilagođavanjem zgrade deci i osobama sa invaliditetom.

Dok je Chatillon Architectes nadgledao celokupnu obnovu i rekonstrukciju muzeja, studio Snøhetta dodao je dašak inovacije u prostor dizajnirajući novi nameštaj u ulaznom delu i moderno stepenište. Snøhetta je takođe bio odgovoran za grafički dizajn muzeja, muzička ulaganja, panoe i opremu za posredovanje koja olakšava celokupnu posetu muzeju.

Nove, monumentalne stepenice dizajnirane su u odvažnim organskim oblicima od tamnog čelika i rafiniranog drveta. Tokom dizajna, Snøhetta je odabrao tamnu paletu u koordinaciji sa ostatkom projekta, posebno sa novim stalnim setom koji je kreirala Agence NC (Nathalie Criniere) i naglašava detalje i složenost izloženih predmeta.

Oblici i materijali korišćeni u dizajnu muzeja su bezvremenski. Dizajn uključuje održiva energetska rešenja, kao i visokokvalitetne i dugotrajne materijale. Izbor metala za stepenice i završne obloge od punog drveta pružajui snažnu izdržljivost i duži vek trajanja materijala. Jednokratna plastika i materijali (poput reklamnog papira) zamenjeni su fleksibilnim multimedijalnim rešenjima.

Obnovljeni recepcijski prostor dizajniran je za optimalnu upotrebu, dok su šalteri za karte i garderoba preuređeni kako bi se povećala udobnost muzeja. Pored toga, Snøhetta je dizajnirao nove prostore posvećene nastavnim aktivnostima koji su takođe predstavljeni u celom muzeju. To uključuje radionice i istraživačko područje u kojem javnost može učestvovati u određenim programima aktivnosti i pristupiti bogatoj zbirci muzeja. Chatillon Architectes je kreirao nekoliko novih salona, od kojih neki još uvek nisu dostupni javnosti.

Poboljšana scenografija

Dizajneri izložbe i scenografi Agence NC (Nathalie Criniere) dodatno su poboljšali iskustvo posetilaca, izdašnim izložbenim prostorima i poboljšanom hronologijom koja prikazuje postavku predmeta koji pričaju priču o Parizu - od praistorije do danas. Uz generalnu obnovu i rekonstrukciju muzeja, više od 3.800 predmeta takođe su obnovili stručnjaci. 

Poboljšano iskustvo gostiju osigurava da muzej Carnavalet postane još atraktivnije mesto za Parižane kao i međunarodne turiste, čineći ga duhovno dostupnim svima. Informacije o izložbi prevedene su na nekoliko jezika i sada su dostupne širom sveta, prilagođene svima: od poznavalaca umetnosti i istorije do radoznale dece koja tek počinju da otkrivaju bogati univerzum muzeja.

foto:sortiraparis

Pročitajte još

Pročitaj još

Savremene umetnice za koje morate da znate

Slikarke, vajarke i fotografkinje koje trenutno izlažu na Masterpiece sajmu umetnosti u Londonu.

Prisustvujte perfomansu visokog intenziteta umetnice Sanje Latinović

U Salonu Muzeja savremene umetnosti performans umetnica Sanja Latinović predstaviće se izložbom pod nazivom “Prepreka ili prag”.

Slavimo U10! Ko su ljudi koji drže leđa savremenoj umetničkoj sceni Srbije?

U maju 2022. Umetnički prostor “U10” proslavio je važan jubilej, deceniju postojanja svog rada u Beogradu, ali i mnogo, mnogo šireg uticaja i još većeg značaja.

Andrej Josifovski Pijanista: Ako bih izgubio glavu izdao bih nebo svoje dečije sobe

Kreativnost obuhvata više od sposobnosti otkrivanja i predstavljanja originalnih ideja, ona je oduvek podrazumevala i hrabrost da se njome bavite, a posebnu dozu hrabrosti iziskivala ukoliko odlučite da čin kreativnosti pretvorite u svoju svakodnevicu.

Saša Tkačenko: Udahnem duboko, obrišem prašinu sa ramena, saberem redove i nastavim dalje

Kreativnost obuhvata više od sposobnosti otkrivanja i predstavljanja originalnih ideja, ona je oduvek podrazumevala i hrabrost da se njome bavite, a posebnu dozu hrabrosti iziskivala ukoliko odlučite da čin kreativnosti pretvorite u svoju svakodnevicu.

Budislava Keković: Ako ne pokušam, sigurno gubim, ako pokušam, možda i uspem

Kreativnost obuhvata više od sposobnosti otkrivanja i predstavljanja originalnih ideja, ona je oduvek podrazumevala i hrabrost da se njome bavite, a posebnu dozu hrabrosti iziskivala ukoliko odlučite da čin kreativnosti pretvorite u svoju svakodnevicu.