Kada moderna tehnologija upozna modu: dugo očekivani debi Matthew Williamsona za Givenchy

Kada je Givenchy objavio ime naslednice Clare Waight-Keller, mnogi su izbor smatrali predvidljivim.

Nakon Kima Jonesa za Dior Men i Virgila Abloha u Louis Vuitton-u, novi smer LVMH bio je jasan – dizajneri balansiraju između luksuza i streetwear odeće. Čini se da je novi zadatak samo još jedan potez u ovoj igri, koji je bilo lako predvideti unapred.

Matthew Williamson je odavno poznat po svojoj strasti prema dodacima, pa čak je i razvio kopče na kaiševima i torbama za prvu kolekciju Kim Jones u Dior Men. Ali njegov debi u Givenchy-ju na kraju je pokazao nove aspekte tvorca. Dan pre lansiranja kolekcije, Matthew je na svom ličnom instagramu podelio jednu referencu – dodatak za glavu sa rogovima, u kojem se Naomi Campbell pojavila na modnoj pisti u debitantskoj reviji mode Alexander McQueena kao kreativnog direktora kuće 1997. godine. S druge strane, Matthew Williamson je izabrao prilično neobičan način da predstavi rezultate svog rada: putem Instagram priča na službenom nalogu kuće. Nema izvučenih mini-filmova ili tradicionalnih projekcija – samo snimci iz repertoara. Sada, kada se dizajneri međusobno prepiru kako bi izmislili nešto novo i prikazali novu kolekciju na neki neobičan način, takav lakonizam sam po sebi privlači pažnju. I na kraju, sama odeća.

Matthew Williamson veliki naglasak stavlja na tehnologiju. Pantalone izgledaju kao da su prekrivene ledenom korom, koja je već počela da puca, a bež večernja haljina podseća na zavoj iz daljine (sećate li se brenda Herve Leger iz 2000-ih?), ali nakon detaljnijeg pregleda ispostavlja se da je zamršeno ispreplitana od tankih vodoravnih traka tkanine. U kolekciji praktično nije bilo očekivane logomanije – samo nekoliko skromnih logotipa na torbama.

Katanaca je bilo u izobilju, koje Matthew Williamson, prema njegovom sopstvenom priznanju, namerava da koristi umesto logotipa i učini iste prepoznatljivim. Inspirisani su starom romantičnom pariskom tradicijom – turisti ih ostavljaju na mostovima u znak sećanja na put, a ključevi se bacaju u Senu. U kolekciji se koriste i kao dodaci za odeću i aksesoare (takva kopča na crnom muškom kaputu izgleda posebno originalno) i kao nezavisni nakit – na primer, minđuše.

Već pomenuti couture rogovi Alexander McQueena pojavili su se i na kapama. Matthew Williamson se nije ograničio na „britanski period“: u kolekciji postoje i reference na samog osnivača. Na primer, oštra, hipertrofirana ramena – poznato je da je Hubert de Givenchy posvetio posebnu pažnju ovom delu siluete.  Generalno, kolekcija nema određenu temu – ali to nije karakteristično za Williamsonov pristup. Više puta je priznao da svom timu ne postavlja neke obrise i istoriju, već stvara ovde i sada, prikupljajući ukupnu sliku od različitih elemenata.

Kakav će biti rezultat – videćemo za sledećih šest meseci, ali početak je obećavajući.

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.