Harper's Bazaar Srbija

Revija koju smo čekali: prva ženska kolekcija Kim Jonesa za Fendi

Dolazak novog dizajnera u brend uvek je uzbudljiv događaj za njega samog, za brend i za javnost. Naročito kada su u pitanju Kim Jones i Fendi, s obzirom na sjajan Jonesov rad na muškim kolekcijama Louis Vuitton i Dior – i apsolutni nedostatak iskustva u ženskoj odeći. Njegova prva couture kolekcija postala je mala najava – dao nam je ideju šta možemo očekivati od ažuriranog Fendija. Ali glavni debi je tek bio pred nama – šta god neko rekao, modu ćemo videti samo na pisti i na crvenim tepisima (ako se ove godine uopšte dogode!). 

I u tom smislu, ideja da se krene sa modom pre glavnog debija bila je sjajna. Ipak, prva kolekcija je često neka vrsta izjave o misiji, prvi pogled na to kako će se brend promeniti s početkom nove ere. Uvek je, takoreći, cilj brzo upoznati publiku sa novim licem brenda. To je poput prvog broja novog časopisa – dizajniran je tako da čitaocu kaže i pokaže šta će se sledeće dogoditi, šta će ih zaintrigirati i navesti da sačekaju nastavak. A sama suština će doći kasnije. Dolaskom Kim Jonesa u Fendi dogodilo se tako nešto.

Pokazalo se da je njegova debitantska modna revija svojevrsna refleksija na temu metamorfoze, transformacije i prelaska iz jednog stanja u drugo – baš kao što i sam, prvi put u životu, prelazi sa muške na žensku modu. Glasno, efektno i umereno pretenciozno – nije se uzalud obavezao da citira „Orlando“ Virdžinije Vulf – najpoznatiju književnu priču o muško/ženskoj dihotomiji. Kao rezultat, u njegovoj prvoj konfekcijskoj kolekciji bilo je manje filozofije, patetike i kitnjastog narativa. Događaj nije sadržao mnogo toga nalik modnoj prezentaciji koja se dogodila nekoliko nedelja ranije. Ostao je samo zapanjujuće lep stakleni lavirint, duž kojeg su prolazili modeli. Nije bilo poznate armije vrhunskih modela, nije bilo muške odeće (kao što se očekivalo od „veterana“ muške mode), nije bilo posebnih nagoveštaja večnosti. S druge strane, videli smo obilje izvrsne odeće za život, koja rizikuje i zadržavanje postojećih klijenata kuće i privlačenje novih.

Dizajner je izabrao monohromatski stil – svaki stajling je dizajniran u jednoj jedinoj nijansi. Strateški ispravna odluka: prvo, ovo je apsolutni prolećni trend koji, čini se, neće odustati od svojih pozicija do jeseni. Drugo, pomaže da se sva pažnja što bolje usmeri na stajling.

Revija je započela odećom u rasponu zemljanih tonova koji su bili logični za rimsku kuću – bež i braon. Potom se pojavila zagasita maslinasta, bela i konačno klasična crna. Bilo je puno krzna (čak i u obliku torbi). Posebnu pažnju treba obratiti na dodatke koji definitivno imaju potencijal Insta hitova: hulahopke sa monogramom, mrežaste torbe sa krutom drškom, masivni dugački lanci i asimetrične minđuše.

Najnovije