„Šangajsko iznenađenje“: retro i kineski motivi u novoj Lanvin kolekciji

Bruno Sialelli predstavio je novu kolekciju Lanvin u Šangaju.

Kada je Alber Elbaz najavio odlazak iz Lanvina 2015. godine, mnogi su se plašili za budućnost modne kuće. I to s pravom: nakon dizajnera sa tako snažnom vizijom, zadržavanje klijentele brenda često je prilično teško. Međutim, nakon dugog lutanja, čini se da je Lanvin pronašao svoje novo lice – angažovanjem Bruna Sialellia. I premda su njegove prve kolekcije za kuću jako ličile na Loewe Jonathana Andersona (prethodni posao dizajnera), u poslednjih nekoliko sezona počeo je da otkriva sopstvenu viziju brenda.

Glavna karakteristika ovog novog Lanvina je ženstveni retro sa delikatnim i vrlo pažljivim referencama na arhive kuće. I ako je u jesenjoj kolekciji preispitao vintage reklamne kampanje i pakovanje kozmetike (na primer, torbe se izrađuju u obliku Lanvin ruževa), onda se ovog puta okrenuo najpoznatijoj i najočiglednijoj vizit karti haljini Jeanne Lanvin – robe de style, onoj koja je proslavila tvorca kuće i zauvek upisala ime u istoriju mode. Sada se različite verzije čuvaju u glavnim muzejima sveta. U isto vreme jednostavna i revolucionarna za svoje vreme – haljinu niskog struka, sa malom krinolinom i prividom modernog topa sa naramenicama, Sialeli je citirao prilično bukvalno, ali joj je ipak dao moderan „zvuk“. Tri nove verzije bestselera Jeanne Lanvin otvorile su reviju – tek sada njihov dizajn izgleda lakši i prozračniji, a umesto crne mašne u struku nalazi se obiman vez sa perlicama i kristalima, koji ponavlja ovaj ukrasni element.

U kolekciji su se našle i grafike inspirisane poznatim ilustracijama Georgesa Lepapea, koje je slikao za Lanvin, i sandale sa visokim potpeticama, pozivajući se na poklopac bočica vintage parfema kuće. Generalno, cela revija bila je prožeta duhom Art Deco-a – i ovo takođe ima neospornu logiku. Vrhunac slave Jeanne Lanvin došao je tokom 20-ih i 30-ih – doba dominacije ovog stila u umetnosti širom sveta. I ona je, u izvesnom smislu, bila njegovo otelotvorenje. Glavna obeležja Art Deco-a su boja, geometrija i jednostavni oblici. 

Kina je postala još jedan važan lajtmotiv kolekcije – od revije u Šangaju do otisaka na haljinama i topovima. I ovo je, opet, vrlo logična odluka na nekoliko nivoa odjednom. Prvo, Lanvin je sada deo kineskog finansijskog i industrijskog konglomerata Fosun International. Drugo, poslednjih godina Kina je bila glavna nada i podrška čitavog modnog sveta – upravo su se kineski potrošači pokazali kao najodaniji i najdarežljiviji. Treće, zemlja je preživela i pobedila koronavirus brže od bilo koga drugog, što znači da, za razliku od Pariza, možete organizovati punopravne revije sa neograničenim brojem gostiju. I, na kraju, u delu Jeanne Lanvin, više puta su takođe pronađeni različiti kineski motivi – na primer, vez u stilu chinoiserie. Izgleda da Bruno Sialeli zna šta radi. I ne samo u pogledu kreativnosti, već i poslovanja – rad sa kineskim tržištem je sada najisplativiji. 

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.