
U Parizu je počela Nedelja visoke mode – Paris Haute Couture – i grad je, kao i svakog jula, pretvoren u pozornicu na kojoj se ne prikazuju samo kolekcije, već i ideje, stavovi i nova poglavlja u estetici. Ova sezona donosi intrigantan balans: s jedne strane, debitantske revije koje se iščekuju s posebnom pažnjom; s druge, tišinu velikih imena koja su odlučila da naprave pauzu. Upravo ta neizvesnost čini couture jesen 2025. emotivnom, dinamičnom i neobično važnom.
U danima koji slede pratićemo revije vodećih kuća i dizajnera sa piste, tamo gde se moda piše u stvarnom vremenu.
Schiaparelli Haute Couture

Daniel Roseberry otvorio je Paris Haute Couture nedelju mode kolekcijom koja Schiaparelli pozicionira između prošlog i onog što tek dolazi. Jesen 2025. donosi dramatične siluete, bogate teksture i diskretne arhivske reference, ali bez oslanjanja na nostalgiju.




Kolekcija zatvara trilogiju započetu linijama Phoenix i Icarus, funkcionišući kao svojevrsni manifest – ličan, emotivan i vizuelno snažan. U vremenu promena, Roseberry couture vidi kao prostor za preispitivanje, a ne samo za lepotu.
Pogledajte celu Schiaparelli Couture kolekciju
Iris Van Herpen

Na Nedelji visoke mode u Parizu, Iris Van Herpen predstavila je kolekciju Sympoiesis kao futurističku simfoniju svetlosti, pokreta i prirode. U eteričnoj scenografiji, modeli su nosili haljine izrađene od alternativnih vlakana, lab-grown tkanina i čak bioluminiscentnih algi – od kojih je “živa haljina” bila centralni trenutak večeri.




Kolekcija je istovremeno delovala krhko i moćno, poput vizije budućnosti u kojoj se moda više ne posmatra kao površinski izraz, već kao duboko promišljena fuzija nauke, održivosti i umetnosti.
Pogledajte celu Iris Van Herpen Sympoiesis kolekciju
Rahul Mishra Haute Couture

Na Nedelji visoke mode u Parizu, Rahul Mishra predstavio je kolekciju Becoming Love, inspirisanu sufijskim poimanjem ljubavi i umetnošću Gustava Klimta. Kroz sedam emotivnih faza – od privlačnosti do smrti – Mishra istražuje ljubav kao univerzalnu silu koja nadilazi čoveka, oblikujući je u složene forme, izvezene emocije i delikatne siluete.




U kolekciji se prepliću zlatni vez, prozirne strukture i forme koje podsećaju na srce ili cvet – simboli prolaznosti, opsesije, strasti i duhovne čežnje. Klimtove reference prisutne su kroz spiralne linije, crne i zlatne kontraste i ornamentalne forme koje podsećaju na Art Nouveau estetiku. Mishra opisuje ovu kolekciju kao jednu od najizazovnijih do sada, gotovo kao da je stvarao sedam odvojenih narativa u okviru jedne modne priče.
Georges Hobeika
Georges Hobeika predstavio je kolekciju The New Order na Nedelji visoke mode u Parizu, oslanjajući se na prepoznatljivu estetiku elegancije u pokretu.

Od skulpturalnih korseta i naglašenih oblina, kolekcija se razvijala ka lepršavim siluetama ukrašenim perlama i šljokicama, u nijansama koje prelaze od bele do crne, uz akcenat na crvenu. Krojevi su varirali od inspiracije dvadesetim godinama, preko plisiranih suknji i providnih korseta, do romantičnih izreza i cvetnih aplikacija.




Vrhunac revije bila je srebrna mladenčka haljina izrađena poput metalnog oklopa. Ova kolekcija još jednom potvrđuje zašto su Georges i Jad Hobeika stalni deo pariškog couture kalendara – njihova moda ostaje posvećena ženama koje traže čisto majstorstvo, luksuz i snovitu lepotu.

Foto: Profimedia
Tekst: Natalija Kunić